| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Feritta avgassystem till Porsche 996 GT3RS o GT3
|
2557 besök totalt |
|
Har tyvär ingen bild för dagen. Det är ett nytt (2008) rostfritt system byggt på plats hos Feritta i Köping. 100 cells racekatalysatorer med slutdämpare. Alltså ett komplett system från grenrören och tillbaka. Med runda cup-utblås i oxiderat rostfritt. Nypris 30000 Pris: 18000:- eller högstbjudande. 0707342020 _________________ Stefan Larsson |
||
|
Passar den måhända till en 993 turbo? Eller är den avsedd för en sån däringa vattenkyld historia?
|
||
|
Re: S: Feritta avgassystem till Porsche
Passar vilken Porsche? "oxiderat rostfritt"? Du menar eloxerat? Bild(er)?
_________________ Johannes Ericson ///M, Type R & R/T Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them! |
||
|
Lätt att vara otydlig. Utblåsen får en lite lätt guldfärgad nyans efter användning. Porrigt, ja! Du satte mig lite på kanten Johannes men det är väl kanske eloxerat det heter.
Nej jag har inga bilder på det och kommer inte att få det heller då det är avmonterat och ligger på annan ort. Det passar 996 GT3 och 996 GT3RS. _________________ Stefan Larsson |
||
|
Jag har inte bromsat innan resp efter så effekten av systemet vet jag inte. Kan kolla med Feritta vad dom anser.
Ljudmässigt mättes det till 96dB. Det går bra att ringa mig på tele 0707342020 Bilder finns under våra rejs o banåkarbilar höfläkt / porsche 911 GT3 RS _________________ Stefan Larsson |
||
|
om det är samma system som på deras projektbil(?) så ger systemet 10hk. Chip och filter gav lika mycket enligt deras bänkningar.
http://se.youtube.com/watch?v=ygfRAf |
||
|
Det är ju i stort sett ett nytt system, komplett, hela vägen. Med framförallt rätt ljud och utseende. Made in sweden. Till en j-la massa pengar mindre än vad det kostar nytt.
Är det inte sålt, så höjer jag priset i februari. _________________ Stefan Larsson |
||
![]() |
SÄLJES
|
2557 besök totalt |