Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 2 besök senaste veckan (16174 totalt) |
Re:
Tyvärr är det inte bredden som gör farten, så någon varvning behöver du inte oroa dig för. Men Cuparna får lite mindre asfalt ![]() Pelle M _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||
Jag hatar när sådant händer, kan folk inte låta andras bilar vara i fred. Vandaler borde skjutas
![]() ![]() //Lasse _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||
|
||||
Re:
Jag glömde att foto innan skärmarna åkte på igen ![]() Men i princip så har jag svetsat fast en platta i rambenet framför vänster hjulhus. På den har jag skruvar fast en konsol som servon sitter fast i. Servon har har en ståltap rakt ner och gummi upphängda gängor för 2st M8 bultar. Jag har någon gammal bild tagen med mobilen, men jag hittar tyvärr inte den. ![]() Hittar jag bilderna så lägger jag upp dom. Länk hittad https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Pelle M _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||
Tackar!
Ja alla cupar kommer ju i vitt ![]() Fick just ett brev från Scuderia med all info inför kursen. Vart lite fundersam på några saker. 1/ Däck måste vara enligt reg bevis. hur får man in i regbeviset 265 & 295 i stället för 225 & 255? 2/ Inga slicks eller semi. Går inte R-däck som semi ? 3/ och någon extra info ang försäkring för svenskar. Har jag fel som trodde att trafik förs täcker skador på mig som person och ev personer som jag skadar, samt räcken mm och andras fordon? Någon som har gått kursen som har lite info ang detta? Pelle M _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||
Re:
Tackar! ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
En liten uppdatering!
Bilen är ihop skruvad och nyservad, vagsboksbesiktning avklarad. Vingen monterad med ny fästen från Plastis. Nu räcker det att släppa på 4 st skruvar för att kunna ta bort vingen, och inte som förr när jag var tvungen att demontera bakrutan. ![]() ![]() Pelle M _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||
_________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||
Re:
Ja det skulle vara något, just nu matchar inte effekten utseendet. Ända problemet är att bilen går i klass 8B i Pcsr. Så om jag vill fortsätta där så blir det inte mycket trim. Pelle M _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||
Nu är bilen körd en sväng i R-Tune / Vette.se rototest.
Så nu vet jag hur mycket den lämnar för tillfälligt. Jag kan varm rekommendera dom grabbarna, mycket trevliga och hjälpsamma. Har man svagt hjärta så bör man inte vara med eller ha med sig ett par hörselskydd........ Jag var nästan säker på att motorn skulle explodera när vi körde ![]() Pelle M _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||
Re:
Hur mycket gav den då? Inget hemlighetsmakeri, va? ![]() And here are the votes from the Swedish jury; Jag gissar på 207 hk på hjulen. ![]() _________________ -- |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 2 besök senaste veckan (16174 totalt) |