Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Söker lösningar mot dåliga skärmkanter
5 besök senaste veckan (5238 totalt)
eraezer
Sverige - Järfälla
Här sen Feb 2006

Trådstartare

Hej,
nu vet jag inte om det här riktigt passar då det är en fråga som rör min blivande gat/ban-bil, men som inte rör skruvande mot ban körning.

Jag har iaf dåliga skärmkanter som behöver bytas, men det finns inga till min bil att köpa löst och om det hade funnits så hade det nog kostat multum.
Ett alternativ är att kapa bort dom från en bil i bra skick, men det är inte lätt att hitta dessa.
Jag vill inte bredda då jag redan får in mer hjul än vad jag behöver/har råd att underhålla.

Det här är en flaskhals i mitt projekt som är inne i rostlagningsfasen. Skärmkanterna har 2 vinklar som gör det lite knepigt att bara bocka till en plåt och svetsa dit. Kan även nämna att jag behöver byta ut delar av innerskärmen och då är skärmkanten i vägen.

Bilen det gäller är min toyota supra mk3.

Vad har ni hittat på för lösningar till era dåliga skärmkanter? plast? plåt? ös på med tips och lösningar.

Tack på förhand.

Porsche 924 1978
För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005

Ebay kanske.

Citera
hauge
Eslöv
Här sen Apr 2006

Jag hade samma problem på min chevrolet monza. Gick till den lokala meca/mekonomen o kollade vad de hade för olika. Valde den som hade mest lik "knix" .

sen blev det rätt så många klipp o svetspunkter i den innan den följde kurvan rätt. Så här i efterhand så skulle jag nog accepterat en lite fel kurva mot färre klipp

Skellefteå
Här sen Nov 2007

Jag skulle nog kulla runt efter bilar på stan som har skärmkanter som liknar supra mk3ans och köpa såna i ekonomiplåt även om du kanske modifiera en gnutta

08
Här sen Mar 2003

Gjuta i glasfiber? Spackla upp de du har och gjut en plugg?

Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: Söker lösningar mot dåliga skärmkanter

eraezer skrev:
Hej,
nu vet jag inte om det här riktigt passar då det är en fråga som rör min blivande gat/ban-bil, men som inte rör skruvande mot ban körning.

Jag har iaf dåliga skärmkanter som behöver bytas, men det finns inga till min bil att köpa löst och om det hade funnits så hade det nog kostat multum.
Ett alternativ är att kapa bort dom från en bil i bra skick, men det är inte lätt att hitta dessa.
Jag vill inte bredda då jag redan får in mer hjul än vad jag behöver/har råd att underhålla.

Det här är en flaskhals i mitt projekt som är inne i rostlagningsfasen. Skärmkanterna har 2 vinklar som gör det lite knepigt att bara bocka till en plåt och svetsa dit. Kan även nämna att jag behöver byta ut delar av innerskärmen och då är skärmkanten i vägen.

Bilen det gäller är min toyota supra mk3.

Vad har ni hittat på för lösningar till era dåliga skärmkanter? plast? plåt? ös på med tips och lösningar.

Tack på förhand.

Sök på engelskt hjul etc, finns en svensk firma som säljer sådana samt kurser i hur man använder dem. Tror de också tillverkar just skärmkanter etc enligt önskemål.

Vimmerby
Här sen Mar 2008

Re:

robber skrev:
Gjuta i glasfiber? Spackla upp de du har och gjut en plugg?

Absolut min lösning. Men man har ju blivit yrkesskadad av att bygga glasfiberbåtar, kan inte svetsa själv och man löser ju helst problem med metoder man själv kan hantera...

Linköping (mellan soptippen & fängelset)
Här sen Maj 2004

Kolla vad ett par hela skärmar kostar på Toyota innan du krånglar för mycket. De är kanske inte så dyra som du tror & dessutom blir resultatet bäst & går snabbast...

Lotus Elite -60
BMW E30 Baur TC2 -85
Sportscar F1000
van Diemen RF75
MG Midget -61
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004

Jag hade kapat bort och satt skärmbreddare, men för att inte behöva bredare hjul så hade jag satt spacers istället...men det är ju bara jag

5 besök senaste veckan (5238 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande