| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tips på bred kylare
|
1423 besök totalt |
|
Tips på bred kylare
Har tänkt ha vattenkylet i skuffen på min 4wd corsa och är på jakt efter en bred kylare som inte är så hög. 920mm brett är det mellan hjulhusen så det är max Vore tacksam för alla tips
_________________ Mattias Holmgren |
||
|
Inte den vanligaste bilen på skroten, men den jag kom att tänka på är Fiat X1/9. Mycket låg och bred kylare.
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||
|
Re: Tips på bred kylare
Knalla till volkswagen, köp 'tropikkylaren' till en vw golf II 16v Är bland de bredare standardkylarna jag sett då den sträcker sig mellan ramsnokarna och är inte superhög. Alternativet är att beställa element i det mått du önskar och svetsa på gavlar men det blir en helt annan prisnivå än ovan nämnd kylare. _________________ Roland Johansson |
||
|
VW Passat (1,8, 1988-1991) har en ganska bred och låg kylare för AC, finns på tex Mekonomen, artnr 17-65162. Där (Mekonomen) finns för övrigt måttskisser på andra kylare oxå. Sen finns det väl en ganska bra kylarsökfunktion på Nissens hemsida?
_________________ Calle Olsson |
||
|
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
|
Re:
Dock 5 eller 7cm högre än golfkylaren, och snarlik bredd. _________________ Roland Johansson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Tips på bred kylare
|
1423 besök totalt |