Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Jävlar vad trött en blir. (bensinstöld)
2042 besök totalt
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003

Trådstartare

Har nu för andra gången på styft 2 veckor hittat mitt tanklock på backen och luckan uppbruten. Förutom att tanklocket bryts upp och bensin försvinner så är det jävligt otrevligt. Man vill inte tanka upp bilen, att polisanmäla är ingen ide, försäkring phtt, utan det är bara att sitta o vänta på när det skall hända igen. Dessutom så har detta skett på flera bilar under senaste tiden.

Har ni något bra tips på vad man skall göra? Ett kontaktlim som reagerar på hud skulle jag vilja ha, vore j-t kul att hitta en liten knarkare fäst vid bakflygeln på morgonen. Går det att modifiera tankröret så att man inte får i en slang? Jag misstänker att med ett låsbart tanklock så kommer dom ändå att bryta upp luckan och sedan bränna en skruvmejsel i låset så det blir nog bara dyrare. Att jag dessutom planerar att sälja bilen inom snar framtid känns ju kul dessutom...

Faaan vad trött man blir...(vill bara skriva av mig....)

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Tråkigt

Borde det inte gå att sätta en skruv (eller två) (typ M4) rakt igenom påfyllningsröret och täta kring skruven med "leakfix"?

Citera
theseal
GBG
Här sen Jul 2003

kunta, vissa bilar är försedda med ett slags slanga-omöjligöra nät en bit ner i röret. Ett nät som sitter en bit ner i tankanslutningen (jag vet för jag har försökt slanga ur morsans MB C200) och det funkar inte, man får helt enkelt inte ner slangen. Att plocka ner tankanslutningen och försöka mecka ihop ngt vore nog ingen omöjlighet,
Vet inte hur tankanslutningen ser ut på alfa 164, är det supern du har kvar???

Visst det hindrar inte folk från att bryta upp locket, men dom snor iallfall ingen bensin av dig. Med största säkerhet är det samma pundare som skall ut på tjänsteresa, så om du riggar ngt och han försöker två typ ggr och inte lyckas så kanske du får ha bilen ifred. Mitt förslag är dessutom att du skiter i att låsa luckan på ngt sätt, så att inget bryts sönder.

Risken är väl att han blir sur på att hans bensinleverantör har slutat leverera och pissar i tanken. (har du riktig tur kunta så har han tagit ngt riktigt spännande och han pinkar raketbränsle)

Trist kunta...

PEACE!

Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002

Jag råkade också ut för detta med en tidigare bruksbil, 2 gånger då det det satt ett låsbart tanklock i plast, köpt på mekonomen, där själva låsklacken också var i plast. Men sen köpte jag ett tanklock hos märkeshandlaren, de hade ett som var mycket kraftigare, i stål och även låstappen var i stål. Och detta t.lock var högre också, så där var inte riktigt med plats att komma åt inuti tankluckan att sticka ner en mejsel eller ngt i nyckelhålet. Det var väl en 2-3 ggr efter det som bara själva tankluckan var öppnad men det var ingen åverkan gjord på själva tanklocket.

Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

Vet inte om det fortfarande finns, men jag har sett se typ av konisk spiral som man skulle köra ner i påfyllningsröret för att förhindra stöld av bensin... Kan vara värt att kolla upp.

MGB GT 1967
Citera
Mr Z
Haninge/Sthlm
Här sen Apr 2003

Mats Friberg skrev:
Vet inte om det fortfarande finns, men jag har sett se typ av konisk spiral som man skulle köra ner i påfyllningsröret för att förhindra stöld av bensin... Kan vara värt att kolla upp.

Jo.. Sådana sålde jag när jag jobbade på mack... Det var ju ett tag sen, men det finns nog kvar....
Som sagt. Lås inte tanklocket. Då sabbar de inte nått iallafall...

Jag hatar när inte folk kan hålla fingrarna i styr....

/Peter

If they dont't have Porsche in heaven, I'm not going.
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003

Kan man inte koppla om så att tanklocket leder ner i en annan tank än soppatanken! Sedan är det upp till ens fantasi vad man vill ha i den och att inte glömma bort sig och tanka i det vanliga tanlocket.

Förslag på saker man kan ha i den andra tanken. Antingen så tjyvens bil går risigt i 10 sekunder för att sedan....eller ännu roligare att bilen går som F_N i 20 sekunder för att sedan badooom....

- färgat Vatten

- 50% etanol och 50% nitrometanol

- nitrobenzen med syregivare ex. salpeter

- mättad kustiksodalösning

- bensin + konstgödsel

- salpetersyra + svavelsyra

- bromsvätska + bensin

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003

Trådstartare
porschedriver skrev:
Kan man inte koppla om så att tanklocket leder ner i en annan tank än soppatanken! Sedan är det upp till ens fantasi vad man vill ha i den och att inte glömma bort sig och tanka i det vanliga tanlocket.

Förslag på saker man kan ha i den andra tanken. Antingen så tjyvens bil går risigt i 10 sekunder för att sedan....eller ännu roligare att bilen går som F_N i 20 sekunder för att sedan badooom....

- färgat Vatten

- bensin + konstgödsel

- bromsvätska + bensin

Nitrimetan (ren) har jag funderat på borde bli en bra smäll ganska omgående Såg idag en Celica på parkeringen med uppbrutet tanklock...suck..
Har dock mekat med bilen hela dagen nästan och det går nog att sätta ett filter precis vid anslutningen mot tanken. I morrn sätter jag dock ut annons på bilen så det kanske är onödigt jobb på denna bil, även om det känns olustigt att gå ut till bilen varje morgon numera..

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Spectre

Här sen Jan 2003

peter zeberg skrev:
Mats Friberg skrev:

Jo.. Sådana sålde jag när jag jobbade på mack... Det var ju ett tag sen, men det finns nog kvar....
Som sagt. Lås inte tanklocket. Då sabbar de inte nått iallafall...

Jag hatar när inte folk kan hålla fingrarna i styr....

/Peter

De finns på OKQ8... har för mig att de kostar 129:- eller nåt.
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

porschedriver skrev:

- bensin + konstgödsel

- bromsvätska + bensin

Är det till att ha varit en pyroteknisk huligan i unga år?

2042 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande