Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 120D-R Diesel 2006 | 1, 2 >> 15108 besök totalt |
Motor orginal för stunden men annat godis är på gång
Vxl Låda org Avgassystem är ett rostfritt fullflödes system från ferrita med rensat partikelfilter *skillnad blev det* vassare koppling på gång Nu med upp hottad turbo * blev kanon bra* mera ös på gång va det lider 270hk & 705.5 Nm på motorn vid 2,1bars laddtryck detta är ingen uppskattad effekt bänkad hos V-Tech.... 18 tums M3 fälgar 225/40-18 Vinter däck 19 tums Pantera sommar 225/35-19 borrade broms skivor med sport belägg _________________ Christer Andreasson BMW 123 D Coupe 285Hk 560 Nm POWERed by V-Tech |
||||||
Nu är jag inte van vid diesel motorer men, jäklar vilken konstig och kort effekt kurva... 1500rpm användbart...
Man det kanske ser ut så på en diesel? Frän bil i alla fall!! _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
japp lite skillnad jämnfört me bensin men lovar det rör på sig sen kan jag säga att kurvan är lite justerad nu så jag drar lätt till röd markeringen börjar dra redan vid 1500 och uppåt _________________ Christer Andreasson BMW 123 D Coupe 285Hk 560 Nm POWERed by V-Tech |
||||||
Det här låter ju hur fett som helst
Som tidigare 130 ägare blir man ju grymt nyfiken på vad som krävs för att komma upp i denna effekt på en 120d Skulle gärna ha 700 Nm uppför Kesselchen Vad snackar vi för ungefärlig kostnad och vad är bytt från original? Grymt coolt iaf! |
||||||
jadu va det kostar har jag inte riktigt hundra koll på för det mesta har man ju gjort själv men hitills har jag lagt ut ca 10 000 pluss en jäkla massa mil på vägen omgjord turbo-annat avgas systen- rensat partikel filter- mappat bilen + en special box som styr soppan _________________ Christer Andreasson BMW 123 D Coupe 285Hk 560 Nm POWERed by V-Tech |
||||||
Öhhh , va är livslängden på den motorn tro? är de inte 170hk i orginalet?? _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||
lådan verkar palla trycket än sålänge manuell låda hade det varit en aut så hade den pajat för länge sedan va det sitter för låda har jag inte koll på _________________ Christer Andreasson BMW 123 D Coupe 285Hk 560 Nm POWERed by V-Tech |
||||||
Lådan heter tydligen GS6-37BZ/DZ och tillverkas av Getrag mao bra grejor _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||||
tack för upplysningen _________________ Christer Andreasson BMW 123 D Coupe 285Hk 560 Nm POWERed by V-Tech |
||||||
Låter ju grymt prisvärt så länge det håller Har du tänkt att använda monstret på bana nåt i år? |
||||||
Japp nån gång ska jag prova räcern tror det blir björkäng eller va banan heter först men dyker nått annat upp så är jag ju inte den som säger nej _________________ Christer Andreasson BMW 123 D Coupe 285Hk 560 Nm POWERed by V-Tech |
||||||
Åk med 270hk och den turbon jag vet att du har på bana du Montera avgastemp är mitt bästa råd till dig, och 900grader är max hälsosam temp för en VNT turbo
_________________ Theo Tibblin Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GT3 Touring - 22. |
||||||
jag älskar diesel. en kompis har 500hk och 1200Nm i sin duramax. sen jag åkte den så är jag frälst.
mer diesel porr: http://se.youtube.com/watch?v=ixERCJ antar att filmen klarar censuren då de är på ett flygfält och kör och inte på gatan. _________________ Sammy Lundin |
||||||
våran andra truck ligger på ca 1300 hk och 2200 nm dodge 3500 sport _________________ Christer Andreasson BMW 123 D Coupe 285Hk 560 Nm POWERed by V-Tech |
||||||
Har Yokohama A032 i 205-50/16 , gått ett par träffar. Pma om du är intresserad. MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||
Fler dieslar! Jag har fått länkar till din sida på garaget av en kompis, kul att du har tittat in här också!
Kör själv 120d med trimbox som bruksbil och den har fått smaka lite på bana under förra året. Gick över förväntan och höll jämnt med Cooper S (hej Markus!), svängvänligt chassie och bra originalbromsar gör den till en riktigt kul bil på bana! Att man dessutom landar på runt litern i snittförbrukning efter en hel dag på banan är ju inte heller fel . |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 120D-R Diesel 2006 | 1, 2 >> 15108 besök totalt |