| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
renovera visko diff BMW e30
|
4578 besök totalt |
|
renovera visko diff bmw e30
har plockat upp min 325 ix diff som jag har haft under min banbil, bakhjulsdriven e30 med sliks! märkte att diffen inte diffade alls nå uder den sista tiden då ja körde på bana hjulspinn i varje kurva, till först fungerade den nog bätre! men nu till frågan vet någon var man kan få tag i silicon olja som ska vara innnuti viskolamell paketet!, har googlat på det men har endast hittat silicon oljor till radiostyrda rc bilar. och de finns tydligen olika tjocklekar av oljorna beroende på hur mycket diffverkan man vill ha!?? har inte lust att köpa små burkar som är jättedyra som är menade till rc bils diffarna.. då det inte är säkert att de fungerar i en riktig bils diff! mvh tomas _________________ tomas blomstrom |
||||
|
Jag vet inte var man kan shoppa geggan men det finns firmor som fyller och renoverar diffar. Den mest "hobbymässiga" som jag känner till är en kille som kallar sig "Qrew" tror jag, håller på med Opel Calibra...
/Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
|
Re:
ok, men di som renoverar och fyller diffarna måste ju få oljan någonstans ifrån! men var
hittade en sida nu i kväll, som sälger upplagade viscon, och så har de omgjorda sport viscon! http://www.busman.be/pagina6.html mvh. _________________ tomas blomstrom |
||||
|
Javisst...men "Qrew" vet nog.
Jag har kört uppdaterad viskodiffbroms i Caprin ett tag, en rätt "stöddigt" uppgraderad broms men den var ändå lite för mesig i mitt tycke. Jag betalade inte så mycket för det jobbet (storleksordningen en femtedel av vad en "riktig" diffbroms hade kostat), men det var precis på gränsen att jag tyckte det var värt pengen till min bil. Jag bytte till en Quaifediff efter en sommar... /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
|
Re:
ok braa! tack för infon, jag ska höra med Qrev om han har nå bra ideer! mvh. _________________ tomas blomstrom |
||||
|
Re:
Hobbymässig? Här finns hans företag http://www.maxxtuning.se/ _________________ Oskar Klimczak-Hultgren |
||||
|
Re:
jag har haft kontakt med honom rdan, men han viste inte heller var man får tag på ny olja. han återanvänder den ifall inte den är svart å brend! verkar vara svårt dehär med visco.. >
_________________ tomas blomstrom |
||||
|
Re:
Vad har trådrullen för uppgift (eller är det låsringar)? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
|
"Trådarna" ligger mellan "lamellerna", eller, de gjorde i alla fall det på min Sierraviskodiffbroms.
Inte direkt som låsning utan mer som distanser skulle jag tycka. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
renovera visko diff BMW e30
|
4578 besök totalt |