Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Audi 80 quattro -85 Money for nothing.. | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 6 besök senaste veckan (22306 totalt) |
gick ut och räknade till 24a splines.
Då verkar det juh som att dalhems har lamellerna med rätt centrum... Tryckplatt verkar bara finnas std, men det borde juh räcka. gött... Förbaskat åxå, då måste jag juh ta tag i att fixa mig en respirator.. _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Schwitzer agg brukar ju iaf ha relativt bra spool och möjlighet att köra ganska höga laddtryck.
Vad är det för mått in och ut? |
||||
nu måste jag få lite hjälp.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php alt kolla min köpes annons! _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Nya ramlager (kr) Nya vevlager (audi 3b) Nya kolringar (audi 3b) Nästan komplett packningsats (fattas toppackning och ev någon till toppen) Ny G60 toppackning (MLS) Nya Låsringar till klovbultarna (audi 3b) Kolvbultar 4st (audi 3b) + Tryckplatta till 6b motor +Flänsar (vi får se om jag brukar dom ,eller inte..) Priset var rätt. Så nu blir det att sätta lite fart. _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Hmmm ska man chansa, eller inte... Undrar om det finns någon firma runt kh, som är kompetenta nog att byta det? För det verkar som dom inte har underdrivet svårighetsgraden... _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Jo, vi skulle ut och åka lite på isen, och projekt quattron har juh fått tjänstgöra på isen förut, så jag tänkte -"äh, vaffan" ,och tänkte ta ut den på isen igen trotts avsaknad av vinterdäck ossv.
På vägen ner till isen, ungefär 1m från sjön hoppade ett träd ut i vägen och stal bilens livsgnista. Materiella skadorna var begränsade till ett trasigt extraljus, men bilens själ var borta. Dvs den stannade, ville inte starta, men efter en övertygande startmotor fått arbeta lite så hostade den ytterst motvilligt igång. Men med ett metalliskt knackljud, och på två, ibland tre cylindrar, rykandes, högt övertryck i vevhusvent, låg kompad. Den gick bra innan! Men trädet stal bilens sköna sång. Nu står den där i garaget utan större livstecken förutom alarm dioden som blinkar. Hur vanligt är det att träd tar själen från en bil? Nu har jag juh anledning att sätta fart! _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Alla förbränningsrum lider mer och mindre av spikningar + smälta. I lördags körde jag lite isbana med den, och avslutade med kanske 15min körning på 3/4an höga varv (runt 5000+ rpm) power drifting utanför banan. Verkar som om bilen gick lite snålt då. Anledningen till att vi rev bort toppen, var att det knackade otroligt, och den bara gick på tre burkar När vi stog i garaget och kollade stiften så insåg vi att 4'ans stift saknade lite material, (släppte nog i krocken med trädet). Så vi beslöt oss för att kolla skadorna. Det var tydligen inte bara begränsat till 4an Iofs så var det begränsat med komp åxå... Men hade inte krocken inträffat, skulle jag nog gissa på att jag dräpt ut motorn lite senare, då planen var ner och power drifta lite till... _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Verkar lovande inför ett överladdningsprojekt att det spikar sönder i originalskick _________________ Roland Johansson |
||||
Kennedy Engineered Products
1st 6 pucks lamellskiva beställd 130$ ink frakt. billigare än jag hittat någonstans i sverige, trotts dollarns värde! _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Äntligen! lite mer saker att klura på... urtrampningslager... och ska jag verkligen använda 6b tryckplattan? _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Efter en tur till motor mannen, så bidde snabbt konstaterat att tryckplattan inte kommer att hålla. Men han rekomenderade en tryckplatta från bmw som ska hålla för mitt tänkta effekturtag + moms. sachs 3082 999 618 så nu letar jag med ljus och lyckta inom och utom Sverige.. bästa pris än så länge är 3K , och då slipper jag frakt (ny!) _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
har varit på semester.. så nja vet bara att toppen + kolvar och stakar ska in till kickmaier i veckan. sen är det väll bara tryckplatta och snigel kvar att köpa. sen blir det att bulta ihop och vänta på mer pengar.. _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Till Henry Kickmaier???!!! Jag vet att du skrev att du skulle skynda långsamt men nu får du snart veta vad långsamt verkligen betyder? _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||
Våra race- och banåkarbilar Audi 80 quattro -85 Money for nothing.. | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 6 besök senaste veckan (22306 totalt) |