Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
3165 besök totalt |
Tycker det ser ut som något 60 tals italienskt concept bygge med ekerfäljarna o allt
![]() Alfa ? _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
ja sa ju 60tal o italiensk
![]() ![]() skicka iväg en felriktad högerkrok på . . Bristol ! _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
Bar att lyfta på hatten för Lindros kunskaper. Helt rätt
![]() Gitane Built in 1962 with a 997cc Mini power unit driving the rear wheels. The knock-on hubs are presumably fake, though it's difficult to tell from the photo. Only six were ever built. ![]() _________________ Ulf Danielsson |
Ja jag bugar mig också med stor respekt.
Sådana här trådar med uddavagnar är sällan så bra som denna har varit. Jag har funderat många timmar, men inte ens varit i närheten! _________________ Bo Wihlborg |
Första bilen va en koja. Framhjulsdrift som bara tar 23 cm av bilen längs redan 1959 är imponerande. Har alltid gillar Alec Isigonis Mini och Gordon Murrays förbättrade Mini Marcos, Midas. Nån som vet mer om Gitane GT? Vem konstruerade? Tävlade de i Le Mans? Hur gick det?
_________________ Per Lindros Lotus Elan S4 1968 |
_________________ /Anton Lillsund |
Va fan... Ok. Det är första BMWs första bil sk Dixi 27-32 eller nåt. En kopierad Austin Seven. Sedan fortsatte BMW att kopiera Bristols raka 6a hehehe och satte den i en kopia av Jaguars underbara xk 120 sk 328. Både Dixi och 328 hade redan steak and kidney formad kylare.
![]() ![]() _________________ Per Lindros Lotus Elan S4 1968 |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
3165 besök totalt |