Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
R-däck för Golf V R32?
1626 besök totalt
Kapten_Brynt
Västerås
Här sen Dec 2007

Trådstartare
R-däck för Golf V R32?

Hejsan alla glada!

Nu när jag härjat runt lite på diverse banor så ska jag ta med min bil ned till Ringen med Far min.
Jag må vara ny inom detta men det gick upp för mig att det skulle vara bra med några bra däck, är det någon som har ett bra tips på vilka man ska använda? jag har standard 225/40 18tums fälgarna.

(nu ryker muckbidraget ;D)

Fixhult
Här sen Apr 2004

Några exempel i den dimansionen http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m12b0s669p0
Kumho V70 i Hård gummiblandning kan ju vara nåt att börja med. Men kolla upp lastindex osv så du inte skaffar däck som inte är gjorda för vikten (Golfen väger ju inte 2 ton, men inte långt ifrån ) Lastindex 88 på Kumho och 92 på Toyo tex.

Michelin, Dunlop och några till finns ju inte med i den listan, dimensionen verkar ju inte vara udda iaf.
Går det att klämma dit 17" om du blir biten (245/40-17 kanske, billigare och lite mer däck att belasta)?

Det bästa är ju att hitta erfarenheter av personer med liknande (samma tom?) material. Ibland finns det ju mixar av teoretiska halvmesyrer som fungerar utmärkt

miarpe
Stockholm
Här sen Jul 2006

Har tidigare haft en Audi A3 3.2 vilket i princip är samma bil. Den tog sig med runt banorna bra med Toyo R888 225/40 18.

Kapten_Brynt
Västerås
Här sen Dec 2007

Trådstartare
tack så mycket!
jag ska rådfråga far lite så får vi se hur det blir!

Täby
Här sen Apr 2006

Re: R-däck för Golf V R32?

sailor_sebbe skrev:
Hejsan alla glada!

Nu när jag härjat runt lite på diverse banor så ska jag ta med min bil ned till Ringen med Far min.
Jag må vara ny inom detta men det gick upp för mig att det skulle vara bra med några bra däck, är det någon som har ett bra tips på vilka man ska använda? jag har standard 225/40 18tums fälgarna.

(nu ryker muckbidraget ;D)

om du ska ner till ringen för första gången är det sista du behöver tänka på R-däck. Det går alldeles utmärkt med gatdäck på ringen, försök istället att lära dig banan via TV-spel och filmer Dessutom finns ju Peeters kurs här på rejsa thumbs up
Bra sportdäck räcker utmärkt thumbs up

Kapten_Brynt
Västerås
Här sen Dec 2007

Trådstartare
Jag har varit på ringen en gång tidigare med en annan bil, och jag kör såpass med min bil att jag känner att att man behöver lite mer grepp.
sen har jag kört 10000miljarder varv på GTR2

Göteborg
Här sen Sep 2004

Kör ju en annan framtung bil, förut med Kumho V70 (mellanhårda dock) och de tålde inte kraften/vikten. Har hört att de inte passar tyngre bilar då även hårda varianten är rätt mjuk..?
Jag kör nu på Toyo R888 och de funkar kanon.

Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Michelins pilot sport cup brukar ju användas på diverse bmw och porscheklunsar framgångsrikt. Borde ju passa utmärkt, men kostar en slant mer än till exempel r888.

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Argentaperra skrev:
Kör ju en annan framtung bil, förut med Kumho V70 (mellanhårda dock) och de tålde inte kraften/vikten. Har hört att de inte passar tyngre bilar då även hårda varianten är rätt mjuk..?
Jag kör nu på Toyo R888 och de funkar kanon.
Bara av rent intresse, vilka dimensioner (och lastindex)? Man kanske kan lära sig nåt.

Däck för banåka
R-däck för Golf V R32?
1626 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande