Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
2858 besök totalt |
Opel Ascona -75
Vad gör man en med en sådan?? Jo man bygger på den, nylackad o finer var den när jag hämtade den hos förra ägaren. Den är reggad med: T71E Bur T31A Motor utbytt T31B Motor ändrad T31C Effekt enligt uppgift Opel 2.0 Insprutning som krav Rätt nöjd med dom dispenserna ![]() Motor blir C20XE med DIStändning Växellåda R25 eller Getrag240 med R25fläns mot motor Ascona/Manta B lamelldiffad bakaksel (Finns det nånn som har för vettiga pengar så hojta) Buren kommer att byggas om lite då dörrstöttorna är för höga fram, extrarör kommer att sättas i bak Tankbyte till en riktig insprutningstank Snygga till elsystemet Sitter Rally Elitfjädrar och bra Bilsteindämpare på den Batteriet är redan flyttat bak men ska flyttas i bagagen Instrumentering "back to basic" med extern varvmätare Kom med synpunkter, jag behöver synpunkter OCH idéer..... ![]() Påväg hem: ![]() Hemma dagen efter, motorn redan ur: ![]() "Snygg" instrumentering, dörröret jag nämnde innan, lite högt: ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
Det lilla jag körde med den svärde jag högt över dom högt dragna rören i buren >
![]() ![]() |
Har börjat få ordning på lite el.
Fått ihop ett "SR"instrument med varvräknare, kommaer att ha dubbla varvräknare, ena med inbyggd minne och shiftligt ![]() Rom byggdes inte på en dag heller ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
2858 besök totalt |