Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Toyota Corolla -87 "24 timmars på mantorp 28/2" | 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (12459 totalt) |
Nu har Huddinge Kustoms kommit tillbaka ifrån Japan, där vi bla. besökt toyotas fabrik, sett deras verkstäder där dom tillverkar alla rejsbilar, men bäst av allt, blivit erbjudna att köpa en riktig raritet inom banracingvärlden. Man blir förvånad över hur mycket jobb dom lägger ner på alla detaljer när dom bygger bilarna, och för att inte tala om motorerna, vilka skapelser!
Efter många fashonabla middagar, och saké drinkar senare fick vi träffa motorsport chefen, tog en hel del övertalning innan han ville lämna ifrån sig denna bil, men ingenting är omöjligt för huddinge kustoms, en bunt med pengar senare, och en låååång flyresa hem så var hon hemma! Bilspec. BIG BLOCK motor 1.6 liter (77.5 vilda ponnys 155/80/13 räjsing däck Racestötdämpare (TRD) Rallye lampor (sitter kvar från montecarlorallyt 2003, där hon förövrigt kom 2:a) Motorsport backvarnare (TRD dragkrok) Big brake kit, TRD Racestereo med bandare (TRD), samt JENSEN super race edtion 3-way högtalare i hatthyllan TRD Banracing motorvärmare med cupevärmare (är egentligen en maskerad däckvärmarmaskin att ha i depå innan race) Manuella elhissar Manuell servostyrning Manuellt centrallås Dubbla singeltorkare mm. mm. Teamet: Peter Wärhner aka Mitzu Henrik Hjelm aka Hall0n Andreas Hansen aka Longben Ulf Hansen Adde Nu ska vi börja kustomisera bilen! _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
|
||||||||
Vi satsar inte på att ha snabbast varvtider och sedan stå i depå 1.5timma för att sedan åter vara snabbast 1-2varv. Vi bygger för driftsäkerhet och bränsle ekonomi..... och ha svinkul på cupen såklart _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Låg vikt och tillräckligt galen förare så går det mesta fort... Men inte lika fort som en Alfa och dessutm kommer vi ha roligare
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||||
Har man väll alltid i en bil som bara finns i fantasin _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||||||
1080kg är tjänstevikten på vår bil original (innan lättning). Stort eniloge till er som vågar satsa på en italiensk bil , vi kommer vinka till er när ni står i depån och mekar medans vi passerar ute på banan Det är inte time attack det här, vi satsar på flest antal varv under 24H. Hornlund: Bilen kommer lättas och förses med båge sedan kommer det mest bli genomgång/service och saker som förbättrar tillförlitligheten. Min Yxa kommer få släppa till sig stol + bälte. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Vi kör båda med 8v TS motorer, det är som en gjutjärns volvo nästan iaf... _________________ Bartek "Berra" Brejski |
||||||||
Vilken tur Elsystemet då?
Tackar! _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Fula är väl en sak... Med en celicaspis under huven så går de att ha rätt kul med.
http://se.youtube.com/watch?v=ogi7iz Men ett par krängningshämmare och nya stötdämpare skulle inte skada.. _________________ Mikael Cedergren Toyota Celcia |
||||||||
Jupp, några välkända fel som vi bör känna till?
Såg skoj ut Vår vagn har fått nya dämpare i bak för inte allt för länge sedan och känns tight och fin för att vara 12år med 24000mil på mätaren. Ikväll skall vi lätta ur allt onödigt och förbereda inför besök hos GUSS i veckan (för att få huvudbågen tillkrökt). _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
I fredags hade vi ett litet ö-råd, där vi diskuterade lite lösningar, ideér osv. Vi har nu lagt upp en bra gameplan och kör på enligt den.
Började kvällen med att ta in bilen i garaget, kolla över maskin lite snabbt, och sen blev det VM i "Riva-ur-inredning" snabbast möjligast. Tog inte lång stund förrens allt var ur, och bilen vart helt ren från asfaltsmatta. Vi har även bytt lite damasker för styrarmarna, bytt en spindelled, samt servat upp bromsarna fram, nu är dom finare än någonsin! Motorn fick sig en liten tvätt, samt dom gamla äckliga vinterdäcken blev förpassade av extra fälgarna i väntan på några nya finare ostar. Vi fortsätter nästa vecka då det blir storservice på maskin, koppling, luftfilter, kamrem, Castrol TWS 10-W60 olja, oljefilter och Motul RBF600 bromsvätska. I brist på kamera fick mobilen agera stand in för kvällen: För er som tvivlar på att detta verkligen inte är en riktig kåårålla GT-R har jag här bevis Lite inredning samt asfaltsmatta mindre Motortvätt och allmän koll Bilen är så lätt nu att fler av team medlemarna klarar av att lyfta bakändan på bilen själva Vi uppdaterar lite allt efter som här i denna tråden. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Då förstår vi att en del av er har lite muskler som klarar av att lyfta den själva.... men vilka är då sillmjölkarna som fortfarande inte klarar av att lyfta den |
||||||||
undertecknad Jag kompenserar dock med lägst racevikt _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Nu är GUSS kontaktad och bokat besök på torsdag så vi kan få huvudbågen tillbockad.
Så till helgen steker vi in bågen. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Rapport från Henkes besök hos GUSS idag:
Då har vi vart på besök hos den alltid lika snälla farbror GUSS. Efter ett samtal tidigare i veckan bestämdes det att vi skulle anlända hoss honom runt 16.00 idag. Sagt och gjort, jag lastade upp räjserbilen på kustomobilen, och begav mig ut på resa. Mot Gustavsberg!! -> Väl framme så grubblades det i 10 sekunder, fram med mätdoningar, och slå på rörbocken. Snabbare än jag någonsin kan säga "super-god-kebabrulle-på-kvarnbergsplan" 10 gånger var allt bockat och klart, och farbror guss undrade om jag skulle bära in grejerna i bilen, eller stå och upprepa att det var god kebab på kvarnbergsplan hela dagen! Så jag langade helt sonika in grejerna i bilen, och spände ner mig i kustomobilen för avfärd hemmåt igen! Då var det snart dags för grilltajm, och här ska vi inte grilla korv, kött eller nått sånt nånsens, här grillas det burrör Dock är det lite paus då vi ska åka på isen i helgen med Yxan skylinen, och gå på håkans fördelsedagsfest på göta guck på kvällen. Återkommer när tändvätskan har flödat, och grillen är tänd! _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Toyota Corolla -87 "24 timmars på mantorp 28/2" | 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (12459 totalt) |