Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 52825 besök totalt |
Tvärstag
Efter att konstaterat att du verkar ha koll på krafter hit och dit så vill jag ställa en fråga. Vad är det för tanke bakom tvärstaget mellan bakre hjulhusen? Vad har det för funktion? Det verkar inte va obligatoriskt..? Kommer du använda det som bältesstag? Är alltså inte en kritisk frågeställning utan bara en undran då jag är där och jobbar själv och har inte helt bestämt hur jag ska göra! ![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||
Tja, det är väl inte så konstigt om folk tröttnar på att skriva och berätta om sina projekt när de får en massa kritik av (inkompetenta??) besserwissers som dessutom inte verkar veta vad de pratar om... Ur tråkigt och har man inget vettigt och givande att komma med är det väl bättre att inte säga något alls... Hur tänker de som ger "råd" om hur buren bör ändras är bilen uppenbarligen är lackad invändigt??? _________________ Tobbe Sällfors BMW 2002, Grupp 2 Nürburgring Nordschleife: 9.11 |
||||||
Re:
Eller så beror det på att Triss helt enkelt skaffat en ny leksak och att denna inte är så intressant längre ![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||||||
Re:
Lägger man ut en projekttråd får man väl vara beredd på att folk kommer med frågor om varför man har gjort si och så, och även att de kommer med förslag på hur man kan göra istället. En projekttråd skall ju inte vara en tråd man skapar för att man enbart skall hyllas av massorna, utan förhoppningsvis ett givande och tagande av ideer och åsikter som leder fram till att projektet blir bättre. Vissa kommer att uttrycka sig mer eller mindre smidigt, men kan man inte ta kommentarer som Kristians och sedan redda ut frågorna skal man inte lägga ut en tråd från början.
om du menar Kristian som (inkompetent??) besserwisser utan något vettigt och givande att komma med så är det väl bra om han ställer frågor om buren och varför man har gjort som man har gjort? Jag förstår Kristians fråga om buren och hade kanske vågat mig på att fråga om det själv, fast kanske inte med just de ordvalen.
om det nu är så att buren skulle behövts ändras för att bli säkrare så är det väl skitsamma om buren är lackad? Vad vill man ha, en bil med osäker bur men som är lackad eller en bil med säker och omlackad bur? Nu har ju buren i bilen i fråga avhandlats allaredan och vi har fått svar på varför det är som det är, så jag ber om ursäkt för att det blir lite offtopic i tråden. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
Re: Tvärstag
Fast jag hade faktiskt en vanlig fråga som jag ställde och gärna vill ha svar på. Av triss, eller ngn annan som är duktig på burar! _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||
Hej! Ledsen att det inte uppdaterats på länge men jag har haft väldigt mycket att göra och sedan har jag legat i garaget hela julen och ända fram till igår.
![]() Bilen är nästan klar nu, skall fyllas på lite vätskor och luftas bara. Dock har jag som sagt flera projekt igång samtidigt, Porschen och karten skall bli klara också.. ![]() Det är lugnt, jag kan ta kritik när den är befogad och svarar gärna på frågor om varför jag gjort si och så. Angående strävan mellan hjulhusen så är den endast där för bältenas skull. _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||||
Re:
Det är en breddad is-läpp från en e30 318is.. ![]() Saknas på bilden gör splittern _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||||
Äntligen klar.
![]() Hoppas att den funkar som den ska när den kommer ut på banan. om nu höfläkten Stefan har sin Bmw kvar så skulle det ju vara kul att se båda två i Bmw cuppen. ![]() _________________ Håkan othberg |
||||||
Tyvärr har det stått lite still ett tag pga skola och andra byggen, se signatur.
Men det kommer ett ryck inom kort, så efter nyår lär jag uppdatera med lite nyheter.. ![]() _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||||
Nu vill vi höra om ALLA framsteg som har gjorts under vintern...men den är väl redan klar och inkörd va'!?
![]() Ska du köra BMW Cup i år ? _________________ /// Daniel Solaric /// BMW Time Attack ![]() Vardag: BMW 335d -16 Race: BMW 328 ESS Komp. -98 Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 |
||||||
Re:
Vi får se, inte under våren/tidig sommar iaf då det är fullt upp med skola och jobb nu. Men mycket möjligt att det blir någon deltävling under hösten. _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||||
Hade du tänkt åka BMW cup eller blir det något annat nu när du har för stor motor?
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
_________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 52825 besök totalt |