Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 BMW-cup/SLC -96
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
52825 besök totalt
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006

Tvärstag

Efter att konstaterat att du verkar ha koll på krafter hit och dit så vill jag ställa en fråga.
Vad är det för tanke bakom tvärstaget mellan bakre hjulhusen? Vad har det för funktion?
Det verkar inte va obligatoriskt..? Kommer du använda det som bältesstag?
Är alltså inte en kritisk frågeställning utan bara en undran då jag är där och jobbar själv och har inte helt bestämt hur jag ska göra!

Citera
TS
Gbg
Här sen Dec 2007

Citat:
Det var ett tag sedan vi hörde något om bygget.

Hur har det gott?

Tja, det är väl inte så konstigt om folk tröttnar på att skriva och berätta om sina projekt när de får en massa kritik av (inkompetenta??) besserwissers som dessutom inte verkar veta vad de pratar om...

Ur tråkigt och har man inget vettigt och givande att komma med är det väl bättre att inte säga något alls...

Hur tänker de som ger "råd" om hur buren bör ändras är bilen uppenbarligen är lackad invändigt???

Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Re:

TS skrev:
Citat:
Det var ett tag sedan vi hörde något om bygget.

Hur har det gott?

Tja, det är väl inte så konstigt om folk tröttnar på att skriva och berätta om sina projekt när de får en massa kritik av (inkompetenta??) besserwissers som dessutom inte verkar veta vad de pratar om...

Ur tråkigt och har man inget vettigt och givande att komma med är det väl bättre att inte säga något alls...

Hur tänker de som ger "råd" om hur buren bör ändras är bilen uppenbarligen är lackad invändigt???

Eller så beror det på att Triss helt enkelt skaffat en ny leksak och att denna inte är så intressant längre

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=517288#517288

Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003

Re:

TS skrev:

Lägger man ut en projekttråd får man väl vara beredd på att folk kommer med frågor om varför man har gjort si och så, och även att de kommer med förslag på hur man kan göra istället. En projekttråd skall ju inte vara en tråd man skapar för att man enbart skall hyllas av massorna, utan förhoppningsvis ett givande och tagande av ideer och åsikter som leder fram till att projektet blir bättre. Vissa kommer att uttrycka sig mer eller mindre smidigt, men kan man inte ta kommentarer som Kristians och sedan redda ut frågorna skal man inte lägga ut en tråd från början.

TS skrev:

om du menar Kristian som (inkompetent??) besserwisser utan något vettigt och givande att komma med så är det väl bra om han ställer frågor om buren och varför man har gjort som man har gjort? Jag förstår Kristians fråga om buren och hade kanske vågat mig på att fråga om det själv, fast kanske inte med just de ordvalen.

TS skrev:

om det nu är så att buren skulle behövts ändras för att bli säkrare så är det väl skitsamma om buren är lackad? Vad vill man ha, en bil med osäker bur men som är lackad eller en bil med säker och omlackad bur?

Nu har ju buren i bilen i fråga avhandlats allaredan och vi har fått svar på varför det är som det är, så jag ber om ursäkt för att det blir lite offtopic i tråden.

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006

Re: Tvärstag

Markus97 skrev:
Efter att konstaterat att du verkar ha koll på krafter hit och dit så vill jag ställa en fråga.
Vad är det för tanke bakom tvärstaget mellan bakre hjulhusen? Vad har det för funktion?
Det verkar inte va obligatoriskt..? Kommer du använda det som bältesstag?
Är alltså inte en kritisk frågeställning utan bara en undran då jag är där och jobbar själv och har inte helt bestämt hur jag ska göra!

Fast jag hade faktiskt en vanlig fråga som jag ställde och gärna vill ha svar på. Av triss, eller ngn annan som är duktig på burar!

Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005

Trådstartare
Hej! Ledsen att det inte uppdaterats på länge men jag har haft väldigt mycket att göra och sedan har jag legat i garaget hela julen och ända fram till igår.
Bilen är nästan klar nu, skall fyllas på lite vätskor och luftas bara. Dock har jag som sagt flera projekt igång samtidigt, Porschen och karten skall bli klara också..
Det är lugnt, jag kan ta kritik när den är befogad och svarar gärna på frågor om varför jag gjort si och så.
Angående strävan mellan hjulhusen så är den endast där för bältenas skull.

Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005

Trådstartare
Teaser:

Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Så där ja !

Nu får du sparka på höfläkten Stefan, och se till att han får liv i sin E36 M3 också

Här sen Nov 2003

Namndispens
Namndispens

Snyggt bygge!
Får man fråga vad det är för läpp fram?(stylingdåre som man är )
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005

Trådstartare
Re:

Magnus Sjögren skrev:
Snyggt bygge!
Får man fråga vad det är för läpp fram?(stylingdåre som man är )

Det är en breddad is-läpp från en e30 318is..
Saknas på bilden gör splittern

Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002

Re:

Hobbe skrev:
Så där ja !

Nu får du sparka på höfläkten Stefan, och se till att han får liv i sin E36 M3 också

Nää med sådana där seriösa byggen vågar man inte ställa upp. Rinsk för att man bara är ivägen.

Gotland
Här sen Nov 2004

Äntligen klar. thumbs up

Hoppas att den funkar som den ska när den kommer ut på banan.

om nu höfläkten Stefan har sin Bmw kvar så skulle det ju vara kul att se båda två i Bmw cuppen.

Växjö
Här sen Mar 2005

Hur går det med detta balla bygge ?

Citera
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005

Jag uppar denna lite.

Grymt bygge. Hur ligger det till?

Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005

Trådstartare
Tyvärr har det stått lite still ett tag pga skola och andra byggen, se signatur.
Men det kommer ett ryck inom kort, så efter nyår lär jag uppdatera med lite nyheter.. thumbs up

Citera
DanSol
Sthlm/Huddinge
Här sen Apr 2006

Nu vill vi höra om ALLA framsteg som har gjorts under vintern...men den är väl redan klar och inkörd va'!?
Ska du köra BMW Cup i år ?

BMW Time Attack

Vardag: BMW 335d -16
Race: BMW 328 ESS Komp. -98
Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Läste i den andra tråden att BMWen äntligen va klar, blir det BMW cup då som du sagt..?

triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005

Trådstartare
Re:

Supramannen skrev:
Läste i den andra tråden att BMWen äntligen va klar, blir det BMW cup då som du sagt..?

Vi får se, inte under våren/tidig sommar iaf då det är fullt upp med skola och jobb nu.
Men mycket möjligt att det blir någon deltävling under hösten.

Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002

Hade du tänkt åka BMW cup eller blir det något annat nu när du har för stor motor?

Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005

Trådstartare
Var i garaget i helgen och passade på att ta några bilder.
Blev visst lite suddiga såg jag såhär i efterhand, jag var väl på fyllan.

Så på med bredare fälgar och en vinge nu bara sen blir det åka av. thumbs up

Citera
kmarcus
Värmdö
Här sen Okt 2009

Riktigt fint bygge!

Vore trevligt med lite mer info om motorn också.

Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 BMW-cup/SLC -96
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
52825 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande