Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Samma dimension olika diameter???
963 besök totalt
Johan6504
Göteborg
Här sen Apr 2004

Trådstartare

Hej
Jag har precis fått en leverans av nya däck till ferrarin. De gamla pirelli-puckarna behövde definitivt bytas.

Jag hade tidigare Pirelli P Zero System men då de är svåra att få tag i bytte jag till Pirellis nya P Zero däck som bl.a. levereras på 599:an.

Dimensionen är den samma på båda uppsättningarna 265/40-18 bak och 225/40-18 fram. Det luriga är att när jag ställer däcken dredvid varann, det gamla pirelli däcket och det nya med samma dimension så är det nya synbart LÄGRE. Det borde ju vara tvärt om, det slitna borde vara lägre men det är det inte. Borde det inte vara så att två däck med samma dimension har samma diameter? kan någon reda ut begreppen här?

Ferrari 430 Scuderia -08
Porsche 911/991 GT3 -14
Volvo S90 T8 -18
Citera
Galne
Karlskrona
Här sen Feb 2004

Jag har fått två nya däck i samma dimension där diametern felade på ca 1-1½ cm, upptäckte det genom att bilen drog snett när jag gasade på och hade de fram på drivande axel. Demonterade och ställde jämte varandra, syntes med bara ögat.

Däck firman reklamerade utanbekymmer trots att de legat bak en säsong!! Full creed till däckfirman!!! thumbs up

Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Jag har en gång haft ett däck som varit felmärkt (det stod 14" på ena sidan, och 15" på den andra').

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Däck för banåka
963 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande