Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 11820 besök totalt |
Det ska inte vara några som helst problem att lacka hela svart. Det fins div plastgrundfärger och sedan har man mjukmedel i topplacken. Jag har ibland fått samma svar som dig när man frågat om pris för att lacka motsvarande detaljer på bilen, jag vet inte om det är för att dom tycker att det år krångligt att lacka plast ![]() _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 ![]() |
||
Jag har inga tekniska uppdateringar så jag slänger in lite data från november i Zolder...
Sidokraftena når 0.9 G, och jag tycker det är ok värde för runflat-däck och lite regn ibland. ![]() _________________ Tomi oksanen Diesel-POWER since 2006 |
||
du kan lacka den nedre delen på bakkofångaren jag har gjort det på min 120d med m paket det borde ju va samma plast tycker man det va inga problem iallafall.
_________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||
race logic verkar intressant
![]() Incar filmen i Zolder http://video.google.com/videoplay?do _________________ Tomi oksanen Diesel-POWER since 2006 |
||
Re:
Nu har nya hjul rullat några hundra mil och kan bara säga att BridgeStone = bs. Högljudda, bilen drar mer bränsle och har blivit väldigt spårkänslig. Det värsta är dock att greppet är dåligt. > ![]() Denna år blir det inga R-däck utan jag får prova hur S-03 greppar på banan. Kanske bättre, men som gatdäck var originala RFT's bättre... _________________ Tomi oksanen Diesel-POWER since 2006 |
||
Härligt och roligt, det stämmer
![]() Det är många som kommer och frågar om bilen... Tog bort slutdämparen...och sparade 9 kg. ![]() _________________ Tomi oksanen Diesel-POWER since 2006 |
||
Hej!
Låter det mycket mer efter att du plockade bort slutburken? Har en 120d som jag har funderat på att bygga ett nytt avgas på men har ingen koll på hur det blir på en turbodiesel. Dieseln är väl mjukare i ljudet samtidigt som turbon "slår" sönder ljudpulserna ganska mycket? |
||
Re:
Ingen skillnad alls! Jag tror du kan ta bort även den andra dämparen, du har ju ändå 3 dämparna kvar i form av partikelfiltern, katalysatorn och turbon. _________________ Tomi oksanen Diesel-POWER since 2006 |
||
Re:
Ni har väl "samma" motor? _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 11820 besök totalt |