Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 10054 besök totalt |
Rekomendera bulletcam lösning, dolt montage
Är kanske lite bekväm av mig nu, men är det någon som kan rekommendera en bra, fungerande lösning med en "dold" kamera..typ bulletcam? Tänker mest på att gubbarna vid utsläppet på Ringen är som hökar om dom ser att man har kamera monterad. Tänkte att det måste finnas någon lösning som inte syns så tydligt utifrån.. Förslag? ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Montera en sån där mindre actioncam bakom ett galler med smidigt hål i kanske?
http://www.zatzy.com/shop/catalog/pr verkar vara smidig och hela GiS 9 ska vara filmad med den. _________________ Erik Holmén |
||||||
Re: Rekomendera bulletcam lösning, dolt montage
ChaseCams nya..... Gforce... då monterar du allt dolt..... Och behöver inte göra nånting överhuvudtaget annat än att plocka ur minneskortet sist på dagen och flytta filerna till din dator.... allt annat sköts helt automatiskt med start, stopp osv....... info finns på www.slc.se/chasecam eller hör av dig till mig...... |
||||||
Tittade lite på din sida innan.. Tyckte dock att det kändes lite som HPD (hopplockade delar), men det kanske det inte är. ![]() Gforce? Är det en ny modell..? Hittar inte den på er sida.. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
http://chasecam.com/catalog/18/packa Gforce är ju deras modul för att få in en G-mätare i bilden. Jag har inte läst på tillräckligt om den står för styrningen av autoinspelningen (dvs startar när bilen rör på sig, stänger av ett antal sekunder efter bilen stannat) Dolt montage; Kupéinspelning, Hjälminspelning eller "Utomhus"? Det går ju garanterat att modda in en bulletcam i inredningen. Det finns små nog att sätta i hjälmen På utsidan så finns ju alla galler i fronten, kanske backspegeln (men då får det vara snyggt gjort). I vilket fall som helst kräver det sin eftertanke, inte sugkopp och silvertejp. ![]() |
||||||
Tyvärr så har jag inte hunnit med att uppdatera sidan med senaste infon... men jag är återförsäljare åt dom...... Och kan leverera allt ur deras sortimente...... Chasecam är riktigt seriösa grejjer som faktiskt funkar även under riktigt svåra förhållanden... så det är flera officiella serier och team som använder Chasecam grejjer just därför..... dvs gjort för racing och inget annat..... vilket gör att prismässigt kan dom inte konkurrera med hobbygrejjerna prismässigt men funktion och kvalite är istället högre.... och Gforcemodulen gör att man kan själv ställa in tider och värden.... så blir den exakt så automatisk som man vill ha den...... |
||||||
Jeg kjopte min bulletcam hos www.x-sportscam.com. Jeg har koblet denne opp min Sony DCR-100E handycam. Bullet cameran har jag monterat i frontfangeren och handycamen i en ryggsäck inne i bilen. Jeg har en liten knapp jag trykker på för at starta/stoppa filmen
![]() Resultat: http://www.youtube.com/watch?v=h3vbj ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
Verkar ju vara ett vettigt koncept. offtopic: Projekttråd om din bil? ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||
Re:
Ingen projekttråd her på rejsa ennu... Har bara en på den norska Vag-clubbens forum. (Man måste betala 400.- pr år for at komma inn der) _________________ ![]() |
||||||
Förlåt en dum fråga från en oinvigd, varför hökbeteendet? Säkerhetsskäl pga "lösa grejor" i bilen eller får man inte filma på Ringen? _________________ Pelle Lönnborg Chevrolet Monza 1975 ![]() |
||||||
Det är väl filmningsförbud från bilar, vilket det är på många banor och fler lär det bli om du inte har tillstånd. Tror största anledningen är att det inte ska spridas olycksfilmer vid de fall som går till rättegång eller dödsfall. _________________ Roland Johansson |
||||||
Men om man kan undvika bevisfilmer och spekulation så kan man fortsätta att ha en rätt trevlig aura (antalet dödsfall/år ingår ju inte riktigt i marknadsföringen av NR). |
||||||
Tjena Per, detta är hämtat från en annan ny tråd. Kolla film kvaliten på film
![]() Är själv intresserad av denna lösning.
_________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||
Re:
Bara en not: Bildkvalitén i filmen som Benci länkar är med all sannolikhet från själva kameran, bulletcam:en har nog inte i närheten av samma höga upplösning el. kvalité
|
||||||
Re:
Vet att Benci visat film tagen med bulletcamen tidigare och det var faktiskt riktigt bra kvalité. Inte HD naturligtvis men bra. |
||||||
Jösses vad många bra förslag man får då..
![]() Många tack! Keep it up!! Angående Aiptek PocketDV AHD Z500 PLUS så hittade jag denna demo.. http://www.youtube.com/watch?v=uAE0R EDIT: Såg att Toshiba har en kamera som är extremt lik Aiptek..Toshiba Camileo Pro HD. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p Annars tycker jag att oregon Scientific ATC3K verkar spännande. Är ju så billig att man kan köpa flera.. ![]() ![]() http://www.x-sportscam.com/cameras/c Helst hade man väl kört på Fredriks Chasecam eller liknade typ Elmo SUV, POV1 Platinum el.dyl, men jag tycker att det kostar lite mer än jag är villig att ge. Hmm.. Lös bulletcam + lös knapp tillsammans med en vanlig videokamera verkar annars som en vettig lösning. Frågan är vilken videokamera man skall satsa på.. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Re:
du kan få låna en anläggning av mig och testa...... så får du se om prisskillnaden är värt det..... jag tror du kommer tycka det iofs...... |
||||||
Re:
Kan vi låna den på Mantorp ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Re:
absolut..... men då får ni köra med dubbelvarianten med bild i bild... Och lägga ut den sen nånstans... så jag kan använda den som reklam.... |
||||||
Re:
oavsett vad du kommer fram till för paket, så kan du ju skicka mail, som nästan grannar så delar vi frakt och kanske kan vi justera priset, om jag nu är på din lösning. Men jag tycker det du skrev innan verkar ![]() ![]() ![]() Skulle vilja prova Fredriks kanske, och ja, kan du ha det i något reklam syfte så är det ju bara en bonus till dig som tack. _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 10054 besök totalt |