| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: M3 CSL -front till M3 E46
|
1198 besök totalt |
|
Som topicen lyder, jag är på jakt efter en CSL front, behöver inte vara äkta. Pris enligt överenskommelse. (om ni har några bra sidor med CSL-frontar så får ni även gärna tipsa om dem, behöver inte vara svenskt) edit: Ni kan nå mig via PM, på min mail; istvan.c@hotmail.com eller på telefon; 0735-936760 MVH István _________________ István Csiszár |
|
Vorsteiner har fina frontar för vettiga pengar, hade sån på min förut och det är fin passform och väldigt lätta.. Iaf den som är helt i kolfiber. Lättare än orginal CSL front och till 1/3 av priset. Tänk även på att du måste komplettera med massa delar om du köper en orginalfront, ex spolarvätskebehållare, krockbalk/dämpare m.m.
www.stylabilen.se säljer dessa tror jag. Eller ring David på Stylexperten, han kan nog oxå fixa fram. Lycka till. Mvh Evers _________________ Christoffer Evers Squadra Corse |
|
finns ju även billigare alternativ tex på ebay, men bukar bli lite drygt med frakt på såna stora saker, sen ev tull och moms. Sen vet jag inte hur passform och finish är på dom. Man får förmodligen vad man betalar för.
_________________ Christoffer Evers Squadra Corse |
|
Tackar Evers, har dock redan kollat dessa sidor, tycker efter läst massa på M3forum.net att Vorsteiner inte alltid är värt det "extra" priset. Stylexperten har jag kollat med, de hade tyvärr ingen till M3:an, bara till vanliga E46 Coupé. Synd att vi inte bor i USA, där finns det CSL-frontar för under 500dollar.
Tyvärr så kostar ju frakten väldigt mkt från USA, sen tull och moms som du säger. Jag ska kika vidare, tänkte kanske någon hade en liggandes
MVH István _________________ István Csiszár |
|
ok, jag hade Vorsteiners GTR huv, CSL baklucka, CSL front och CSL diffusor, allt helt i kolfiber och jag tyckte passformen var riktigt bra och allt var betydligt lättare än orginal CSL delar. Även finishen va riktigt bra, behövde inte ens lägga slipgrund, perfekt om man jagar gram. Jag tror inte att 500 dollars frontarna är i samma liga men de är ju klart, det skiljer ju en del i pris..
om du vill komma billigare undan och absolut inte måste köra på csl-stuket så skulle jag skaffa en typ Strassentech kolfiberläpp eller liknande, de tycker jag är minst lika schysst.. Kostar ju knappt nånting och lite enklare med frakt då den inte tar lika stor plats som en front.. _________________ Christoffer Evers Squadra Corse |
|
Jag har också skaffat kolfiber GTR huv och kolfiber CSL lucka
Jag är lite kluven faktiskt, funderar även på att bara slänga på CSL-style kolfibersplitters på originalfronten, tycker det ser riktigt bra ut faktiskt. Samt att det är en väldigt "enkel" & billig lösning. Sen behöver jag även diffusor.. dessa bilar, bara problem
Jag ska leta lite till, och se hur det blir Tack för hjälpen!
MVH _________________ István Csiszár |
![]() |
SÄLJES
|
1198 besök totalt |