| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K:Kollektor
|
1997 besök totalt |
Det går nog bra med bågfil också! Det kluriga är att räkna ut hur snitten ska ligga. Vi fuskade lite med CADen för att räkna ut vinklarna på fixturen, samt pappersmallar att lägga runt rörstumparna för att märka. Med bra passform blir det lätt att svetsa och snyggt på insidan. _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
|
www.cp-service.se gå sedan till webshop å kontakta tomas...han bygger en åt dig för bra pris.
_________________ Dennis Jonsson Audi As4-R 2.2TQ http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=196330 |
|
Jag kan fixa en åt dig, 48 eller 42 rör och tigsvetsad för 500kr +150 kr om jag ska svetsa dit en fläns åt dig.
Dålig bild men en kolektor jag gjort eller ska du ha ett rör till en e30 m20 så kan jag göra ett helt rör åt dig för 4300 ink frakt utan wg utgång och 4800 med wg utgång |
|
Så här såg min första kollektor ut som jag fräste, inte så svårt.
Gör en hållare med som ger den längd på kollektorn som du vill ha (vinkeln i förhållande till fräsen), fräs bort materialet på ena sidan, sedan vrider du röret (360/(antal cylindrar))º , svårere är det ju inte. Funkar även att göra det med vinkelslip, men då måste man ha bra koll på vad man gör, annars blir de inte bra.
|
![]() |
SÄLJES
K:Kollektor
|
1997 besök totalt |