Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
583 besök totalt |
Anti spinn
Hittade en intressant tråd på zandlådan.com.. ![]() I sommras körde jag med tracktioncontrol på min bil. Bilen har inte detta orginal utan jag använde tracktioncontrolfunktionen i det Autronic SM2 sprut jag kör med. Jag är personligen igentligen emot att använda sånna fusksystem å tycker istället att man bör ha en riktigt flerskivlig slirkoppling eller automat för att komma iväg snabbt men ännu inte hunnit byggt något sådant på min bil. Ivf nu när jag ändå hade ett styrsystem med denna funktion så kliade det ändå lite i fingrarna att använda det fullt ut så jag skaffade ett reluctiorinterface o snodde signalen från ABS givarna o kopplade in det. Vi strulade lite med inställningarna o fann bla en liten fjantig bugg i programet i form av ett decimalfel som sinkade oss lite. Efter lite tester o brainstorming fann vi felet o då var det bara att flytta ett kommatecken o åka (vi har meddelat Ray Hall o han fixat denna bugg i den sista versionen). Nåväl, vi lade ner ett par dagar på en flygraka på att prova ut den för mig absolut bästa inställningen med hjälp av en G-tech o det gjorde faktsikt en hel del på starterna! Jag drog faktiskt betydligt lättare dragracebil med liknande effekt på första växeln på ett nattrace pga av detta system så lite fränt är det. Nu till sak: Nu har det börjat talas om att jag är bland dom få, till o med kanske lite ensam om att ha kört med detta system o verkligen storterat ut det häromkring. Jag trodde nämligen att alla som hade system med denna funktion oxå använde den men nu har jag börjat höra andra saker..... Nån här som provat? ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
583 besök totalt |