| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Gasvajer
|
1653 besök totalt |
|
Gasvajer
håller på och stoppar i en CA18DET tillsammans med växlåda från nissan 200sx s13 i en datsun bluebird -81 vilket har hitils gått jätte bra men har kört fast lite på gasvajern .. så jag undrar om nån känner till nån i sthlms trakten som håller på med vajrar mm all tipps är välkommna har vart runt på lite cyckel och moped vekstäder men inte hittat nått som passar riktigt har kollat nissan 200 + 300:a och vararna på dom stämmer inte riktigt ev kanske s12:n funkar
ingreppet är ju inte nytt dock kom jag på att australiensarna som är bäst på det sitter ju på höger sidaoch styr i bilen vilket gör deras orginal vajer längre än våra vänster styrda och pasar nog bolt on på så sätt då fögasar motorn har reglaget på baksidan/vänstar sida och turbo rovan på höger
_________________ Thomas Pettersson |
||||
|
Re: Gasvajer
Stibo motor tillverkar förgasarvajrar efter önskemål, kan säkert tillverka gasvajer också om nipplar etc är någorlunda standard eller möjliga att tillverka. _________________ Roland Johansson |
||||
|
Re: Gasvajer
Leta up en riktig VESPA åf de har vajer + hölje i 2m längder för bromspedal/handbroms till äldre Vespor. Minst är den till gasen Mellan är till växel Grövst är fram / bakbroms Lika så höljerna finns på metervara i svart alt vit! Å ja, de funkar alldeles utmärkt! _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
Re:
Prova att med din favoritsökmotor eller nummerupplysning fråga med ordet "STIBo MOTOR" Tror du får adresser, kartor, telefonnummer. Skulle du misslyckas helt så ligger de i Segeltorp, tvärgata till G:a Södertäljevägen. _________________ Roland Johansson |
||||
|
_________________ Markus Laggar |
||||
|
Jag har ett liknande problem...med EASen.
Där måste jag ha gasvajrar med tefloninnsatts i höljet. Hitills har jag misslyckats med att hitta det. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Re:
fan då var jag nästan där igår drog ett lång skott och åkte till han forsmanmotor som ligger vid gamla prem macken som sylsar med karting och är sparco åf _________________ Thomas Pettersson |
||||
|
Wire och hölje med teflon finns hos www.duells.se
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Gasvajer
|
1653 besök totalt |