Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (29803 totalt) |
Re:
Jag kommer att tävla den i klass 1 (8a) med PCSR om spisen visar sig vara den jag tror den är, har inte provkört den än. Räcker den inte till så får vi se vad jag hittar för motor och vilken klass den passar i. Karossmässigt är det mesta redan plast, dock inte dörrarna. Kommer att behålla dom i plåt tillsvidare. Chasitt blir ett Bilstein RSR coilover kitt fram och bak från Elephant racing samt justerbara knivkrängare. Bromsarna tänkte jag prova att köra orginal storlek med Sebro skivor och PFC-belägg och rejält med kylning. Invändigt är den helt rensad förutom instrument bräda. Plastrutor runt om. En "slät" carrera motorlucka i plast är inköpt för att montera en 996 GT2 vinge på. Fäljar har jag lite svårt att bestämma mig för, har 15,16 och 17 tum att välja på ![]() Det är nog ungefär allt jag kan komma på nu. MVH Lars G _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||
Lars sluta fega nu, klart du ska ha 12x15" fuchs (dock kopior så det är ju "billiga" ju
![]() ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Re:
Funderar faktiskt på att testa 15 tums BBSn som satt på när jag köpte den, borde vara mycket lättare än 16 och 17 tummarna jag har. 12er är kanske liiiite brett ![]() _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Re:
![]() ![]() ![]() _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||
Jag skulle ta mig en riktigt seriöst titt på vilka däck som går att få tag på och till vilka priser. Fläsk feta 15 och 16 brukar vara riktigt besvärligt att få tag på. Men du kanske kommer köra på riktiga race däck och inte R-däck vet inte hur dte ser ut där.
|
||||
Re:
Vi är begränsade till Michelin Pilot Sport Cup däck och 15 tummare finns upp till 225or om jag inte minns fel. _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||
Re:
okej jag utgick från att du skulle köra uppåt 305 eller något liknande. |
||||
Re:
Ja, om jag får säga det själv ![]() ![]() _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||
Re:
Dom sitter fint, bortsett från att det inte är 15-tummare utan troligtvis 18- eller 19-tummare. 935:or använde 15-tummare fram och 19-tummare bak. Breda 15-tumsdäck är omöjliga att hitta. Yokohama AVS 285-15/40 tillverkas inte längre och enda som finns kvar är Pirelli 315-15-45 som är "vintage" däck med chokladmönster. Sen finns det säkert slicks att få tag på. Så att köra med 15-tum är troligtvis inte så bra...om man inte gillar att leta efter gamla torra däck och betala jättemycket för dom. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Re:
Hej Fina grejer! Vad fick du betala för sakerna här i sverige? Har själv tänkt inskaffa dessa till farsans 911. Vilka styvhet på fjädrarna blev det och skall du köra med torsions stavarna eller bara coiloverserna? God jul själv... Mikael _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #120 |
||||
Re:
Kollade runt lite här i sverige men som vanligt så var intresset lågt att sälja grejjer, så det blev jänkegrejjer där man är mer intresserad av en försäljning. Priset var ungefär samma när moms och tull är betalt, kanske något lägre i USA. Fjädrarna som Elephant Racing rekomenderade för tävling var 400 fram och 600 bak Ibs/in och alla stavar skall bort. Hmm priset, låt oss säga att man hamnade en bra bit upp på ett 5siffrigt tal _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||
Någon som kan lära mig att spela säckpipa
![]() ![]() ![]() (Pelle nu får du sätta fart så jag kan bygga klart bakvagnen ![]() _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||
Re:
om inte det varit begränsande så har Longstone tyres Michelin TB 15-tummare i en mängd storlekar. Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||||
Nu har arbete äntligen vänt, i stället för att skruva bort grejjor så får jag skruva dit. Mycket roligare
![]() Först ut är RSR svärden (tack Pelle, strålande passform ![]() Arbetet ned kupèn går oxå framåt, snart metallrent och dax för lite färg. ![]() ![]() _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||
Re:
Lagom till snön försvinner ![]() Väntar fortfarande på lite smågrejjer, sedan har jag ca 1 veckas heltidsjobb så är den klar ![]() //Lasse _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (29803 totalt) |