Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
5858 besök totalt |
S: Alfa Romeo 75 IMSA replica *Såld*
Nu är IMSAN till salu. Ni som har följt Robban medan han byggde bilen vet hur mycket tid och arbete (förutom en fin 75 1.8turbo) han har lagt ner. För er som inte följde bygget ska jag försöka beskriva bilen på bästa sätt. Fakta! Motor: 2.0 TS standardmotor med "sportluftfilter" ![]() 30 liters (knappt) bränsletank med lågtryck och högtryckspump samt catchtank. Ska vara en diffbromsad växellåda med lång etta. Slutväxel ca 4.8:1 finns löst bredvid Drivaxlarna är grövre "sviktstålsaxlar" enligt tidigare ägare. Skränkt dedion för mer camber Bromsar: Fram Brembo fyrkolv med 320x25 skivor. Bak Brembo tvåkolv med 300x25 skivor Bromsvåg Hydraulisk handbroms AVo coilovers runt om. Ledlager överallt utom i främre coilovers. Även ledlager i wattlänken och dedionbussningen. Full bur byggd enligt SBFs anvisningar Bottenplatta och tak är i plåt, resten i plast. Framrutan laminerad, resten i Lexan Stol Recaro Furios Bälte Sabelt 6 punkt. Röd grendel ej på bild 6st 16" BBS med centrummutter (RSR?) 2st likadana 17" med slicks, 9x17 tror jag Finns även slicks bak, 11x16(?) Antar att slicksen är gamla och torra Bilen är HELT rostfri och all form av ljuddämpning och annat är borta. Mycket fin lack, även lackad under och invändigt. Diverse extradelar finns som t ex glasfiberskärm och dyl. Bilen lär ha vägt 820kg med turbomotor enligt tidigare ägare. Jag har gjort SFRo besiktning och den kan utan alltför mycket arbete reggas som amatörbyggd. Vagnbok är inte heller något problem, endast detaljer som dragöglor saknas. Bilen är ej körbar, säljes ihopskruvad, rullande men ej körbar. Budgivning gäller! Jag har lagt ca 120 000kr på bilen (Bytade till mig den mot en M3E30) Det kanske jag inte får men första budet får inte vara under 30 000kr Tar mig friheten att välja köpare och att inte sälja till högsta budet om jag så önskar. Fråga gärna, via telefon, mejl eller i tråden. Bud ska lämnas som inlägg i tråden. Fler bilder kan ordnas om så önskas. Hälsningar Peter petergsvensson@msn.com eller 070-2014225 ![]() Så här såg bilen ut när jag köpte den i januari 2008 ![]() också från 2008 ![]() Höger fram, naken! ![]() Höger bak inkl bakskärm, skruvas lätt dit med ett antal plåtskruvar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Recarostolen! ![]() Stolens FIAmärkning ![]() 6 punksbältet (Den röda grendelen är inte med på bilden) ![]() Bältets FIAmärkning _________________ Peter Svensson |
30 001 kr bjudet - så kommer vi förhoppningsvis igång med budgivningen. otroligt läcker bil!
![]() |
Detta kan nästan ses som en uppning men jag tar risken att få bannor.
Mitt konto (psvensson) har blivit inaktiverat och jag har ännu inte fått något mejl så att jag kan aktivera det! Det betyder alltså att om någon har skickat mig pm idag så kan jag inte läsa det. Mejla mig på petergsvensson@msn.com eller ring 070-2014225 istället. om någon admin eller något kan lösa mitt problem är jag tacksam. (Har mejlat Carl Thome) Hälsningar Peter _________________ Peter Svensson (psvensson) |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
5858 besök totalt |