| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
finns det intresse för sugis extraktorrör?
|
1706 besök totalt |
|
funderar på att börja tillverka extraktor rör till div sugis bilar, men finns det något intresse i detta? blir främst till 8/ 16v volvo rödmotorer, kan byggas i både rostfritt syrafast och svartstål, tigsvetsas (syrafast med rotgas) och bockas med en bockmaskin som drar så inga strypande böjar. men tror ni det finns intresse för sådana
edit: med längd efter önskemål förstås. _________________ A l e x l i n d a h l |
||
|
Re: finns det intresse för sugis extraktorrör?
Är kvaliten i topp och du lyckas visa att dina rör är hållbarare etc än befintliga rör så har du säkert en marknad. Är sedan priset rätt är diskussionen färdig. _________________ Roland Johansson |
||
|
Jag kan vara intresserad av ett grenrör till en BMW M10 motor om det är något du kan snida till.
//Micke |
||
|
Tror nog det finns ganska stor marknad för sådant här och på andra forum...
Är intresserad av ett rör till en Opel c20xe tids nog, kan du arbeta efter ritning i sådant fall? _________________ Patrik Eklund POWER by Cosworth "Development is only necessary to rectify the ignorance of designers" -Keith Duckworth |
||
|
Tips: se till att hitta bra förlagor, så du får "rätt" rördiameter, rörlängder etc.
Jag kan ev jaga fram ett extraktorgrenrör som MotorNord sålde till BMW M10. _________________ Erik Berg "BMW 2002 är BILEN! FATTA vad bra den måste ha varit för 40 år sedan!" https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41911&highlight= |
||
|
Erikberg2: kolla om du kan hitta något som man kan ha som mall
Jms racing: vill helst ha ett rör att gå efter innnan jag börjar bygga, men hittar jag något billigt extraktorrör så köper jag det och börjar bygga efter, _________________ A l e x l i n d a h l |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1706 besök totalt |