| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hjälp med bromsvågsfundering.
|
585 besök totalt |
|
Hej Har lite småproblem med den billen jag håller på och bygger nu och det är att behållare/ huvudbromscylindern läcker någonstans. Har tittat runt lite efter lösningar och kommit fram till det att eftersom jag bygger banåkabil med så få kompromisser det går så skulle det ju vara trevligt med en bromsvåg. Min fundering är då denna. Går det att bygga om originalpedalen så att man kan ha dubbla cylindrar på den eller måste man köpa nya andra pedaler???? Hittade själva bromsvågsjusterings delen lös på en tysk racedels firma. Måste jag byta huvudcylindern till koplingen också om man bygger om det??? den får sin västka ifrån behållaren på huvudbromscylindern. Vet att det kan bli gissel med bilprovningen så någon typ av låda måste monteras över cylindrarna så att dem inte blir så iögonfallande. Kan ta bättre bilder.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
|
Vad jag får fram nu på utzon är att huvudbromscylindern borde vara på 23,81 mm.
Huvudcylindern får jag dock inte fram någon data på. Funderar alltså på en sådan här:
Tillsammans med 3 sådanna här (1 till koppling och 2 till bromsar):
Samt en sådan här för att få cylindrarna rätt placerade:
Problemet som jag har är vad jag ska välja för bromscylindrar. Bromsarna i sig är original 931/944 bromsar, alltså 1 kolvsok både fram och bak. Samt vilken storlek man bör välja till koplingen huvudcylinder. Fram 54mm kolvar Bak 36mm. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
![]() |
Skruva banåkabil
|
585 besök totalt |