Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2, 3 >> 4732 besök totalt |
Race9 @ Göteborg, 22/2, kl 19 och 21
Nu på söndag är det dags för ett tajt stadslopp, nämligen Göteborg. Det ska bli jätteskoj! ![]() Namn: rejsa.nu Lösen: sprint Bilar: STCC Bana: Göteborg Väder: Dry Race: 2x20 min Så här ser tiderna ut för de två Poolerna: Pool 1: 19.00 - 19.45 Practice 19.45 - 19.55 Kval, Superpole (stängt) 19.55 - 20.00 Warmup (stängt) 20.00 - 20.45 Race Pool 2: 21.00 - 21.45 Practice 21.45 - 21.55 Kval, Superpole (stängt) 21.55 - 22.00 Warmup (stängt) 22.00 - 22.45 Race _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Har testat lite men bilen är som en kula i ett flipperspel mellan murarna, Volvon verkar dock tålig
![]() ![]() |
||
Mmm, skulle inte vara i Niklas kläder efteråt för det kan bli mycket att kolla
![]() ![]() |
||
Jag kör också på höga 47or. Håller med om att räcken är väldigt nära ibland...
![]() Dock finns det MYCKET tid att tjäna per varv genom att gena! ![]() _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Re:
Du menar förstås: Två HJUL (och inte varv) på banan hela tiden ![]() ![]() |
||
hehe Tur att du har koll på mig Jörgen hehe Två hjul ska det vara ja...
Sen en viktig grej!!! Jag måste nog vara så fräck och säga nej till förare utanför ligan att joina på söndag. No offence men ibland har det varit så att de som kommit utifrån och bara ska "lira" lite, inte haft så mkt erfarenhet. Helt ok, MEN på denna bana kan det tyvärr bli riktigt rörigt då. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Re:
Hur ska jag klara det ![]() ![]() ![]() Kan du inte slänga upp en träningsserver Niklas ![]() |
||
nu är det så att jag ibland har missat första kurvan lite! Får man ett gult kort direkt om man råkar gena men släpper förbi om man tjänade en-flera placeringar?
Tror det kan bli lite kaos på banan! Iaf med min BMW! :P _________________ Pontus Törnberg |
||
ja, det är väl i stort sett första kurvan (och sista) man kan gena i,
sen är räckena hårda och det lär smälla.... _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
Träningsserver uppe nu!!!
Nja det finns fler ställen man kan tjäna tid på att gena. * Första kurvan. Man kommer på rakan med 6:ans växel och ibland är det inte lätt att få stopp på bilen så att man missar vänsterkurvan. * Andra kurvan: Den tvära högern. Spelet säger inte ifrån här alls känns det som. * Första chickanen: Några kurvor bort finns an chickan man kan gena åp. Man tjänar dock inte så mkt tid på den. * Andra chickanen: Här har man mkt tid att tjäna på för ju närmare räcket till höger man kör destå bättre kommer man ut i kurvan precis bakom. * Sista kurvan: Här finns det också tid att tjäna o datorn säger inte ifrån. Så mitt tips är att TRÄNA. Detta är en speciell bana verkligen. Dessa grundregler kan ni tänka på: + Råkar ni komma in för snabbt och missar nåt så att ni genar rejält släpp av på gasen. DEtta om ni känner på er att ni tjänar massor med tid och/eller placeringar på det. + Vi brukar inte ge ut gula kort för smärre geningar eftersom det händer alla att man kan missa. Dock gillar domarkåren inte upprepade geningar. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Jag la en hel del varv på banan idag. Jag kommer få gult kort imorgon
![]() ![]() Köra den banan utan att gena i chikanerna, jo tjena ![]() ![]() Svårt att hitta en bra setup tycker jag. Bästa tid 57.665 ![]() |
||
hehe Stacken...ska jag skriva upp ett gult kort direkt då? ;-)
Nä håller med dig här...pressar man på så är det jäkligt svårt att att hålla sig på banan, eller för den skull håla sig från räckena. Det enda som jag tycker funkar är det som du skriver, att ta det lite lugnare. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Stacken, vad var de andra för några som var inne? 2 bilar stannade mitt på start och målrakan så jag fick kasta mig åt sidan, oj vad nära det var att jag drog igång och skrev några väl valda ord till dom i******a
![]() |
||
jag borde hinna till kvalet ikväll, grabben ska på simskola...
hoppas nån annan kan styra med vikterna _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
kommer nog bli två jobbiga race idag . har lagt en del varv nu på banan och kom väl ner på 47.5 tider som bäst 'men som ni andra sagt så är nog den rätta taktiken att ta bilen i mål att ta detl ite lugnt .
_________________ Jonas Cedergren |
||
Re:
Jag tror inte dom var med i ligan iaf. |
||
Jag har kört ett lopp här förut och en sak som var lite speciell då var varvningar. Vi kommer nog få sådana här också. Här kan det vara lite mycket att tänka på.
På ett annat forum var det en kille som skrev några tänkvärda ord som jag "lånar":
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2, 3 >> 4732 besök totalt |