| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Rostfritt avgassystem med racecat och extraktor till E30
|
2200 besök totalt |
|
Hej! Eftersom jag nu ska bygga ett turbosystem och ändå måste bygga om en massa, så tänkte jag sälja av mitt egenhändigt gjorda avgassystem. Det är helt i rostfritt, TIG-svetsat osv. Passar BMW E30 modeller med M20-motor. Systemet består av ett rostfritt extraktorgrenrör, sen vidare i 2x2" fram till ett byxrör innan racekatten där det blir 2,5", sen går det 2,5" ut via en fullflödestämpare på slutet. Jag har även konstruerat det så det inte hänger ned i backen på en sänkt bil, utan sitter snyggt tight mot undersidan av bilen. Efter katten går det att dela på systemet med tre rostfria skruvar. Där bak är dämparen upphängd i gummisnoddar precis som original MEN jag har löstagbara och justerbara fästen som gör montering och demontering mycket lättare. Grenröret och "downpipsen" är lindade med värmeskyddande avgasbandage. Systemet har suttit nått år på min bil, men endast kört ca 50mil. Det låter inte för högt, men ändå vasst på det där speciella rostfria sättet
Pris: Bud (Materialet kostade mig ca 9500kr)
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
Re:
Den sitter i de rören som går ned efter grenrören Tror man ser lite av det på nån bild... I alla fall så hamnar den ungefär som det är på originalsystemet.
Mvh _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
Re:
Varför snajdar du inte bara om främre röret förresten, eller blir det mycket grövre med turbosetupen? _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||
|
Re:
Njae, har funderat på det, men då lär jag få mer motstånd i systemet = mer mottryck i grenröret = mer värme Ska istället köra 3 tum hela vägen från turbon och ut
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
Re:
Antal förväntade hästkrafter
2,5" räcker ju till ungefär 500st beroende på design av röret. (enl turbotyckare på TPC) _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
|
Jag ska ha två mappar, en med kanske 350-400hk för bankörningen sen en maxmapp där jag antagligen får runt 500-550hk på bakhjulen, vet inte vad det blir i motoreffekt.
|
||||
|
Nytt bud på 5300kr
Fick frågan om det är SBF godkänd kat, och JAPP det är det!
Jag avbryter budgivningen efter helgen, så högsta bud då gäller.
|
||||
![]() |
SÄLJES
|
2200 besök totalt |