| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Navförlängare till ratt med Airbag?!
|
1053 besök totalt |
|
Ett problem med min kärra är att ratten inte är justerbar i längsledd, vad nu fransoserna tänkte på
Jag hamnar för nära pedalerna om jag sitter på bra avstånd till ratten. Jag undrar därför om man kan tillverka en adapter på kanske 20mm som man monterar mellan ratt och rattstång? Jag vet ju att sådana finns till eftermarknadsrattar men jag vill behålla original med airbag och farthållarknappar. Rent tekniskt bör det vara genomförbart, jag tänker mest på eventuella säkerhetsaspekter. Vill få några andra åsikter om det även om jag rent spontant inte ser några problem. mvh / Mårten |
||||||
|
Re: Navförlängare till ratt med Airbag?!
Det mesta att tänka på är väl hur du hanterar airbag/ratt under demontering/montering så du inte av grovt missmek skjuter av laddningen. _________________ Roland Johansson |
||||||
|
Har läst att bilen får gärna stå strömlös ett tag för säkerhets skull innan man lattjar med airbagen. Är det nåt annat man bör tänka på vid demontering av airbagratt ? MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||
|
Jorda dig själv med ett elektronikarbetearmband och till chassit tex, så du inte är statiskt uppladdad av att gnidit dig över sätet etc. Det är väldigt liten chans att något skulle hända men skulle det ändå hända något finns risken att det gör ganska ont... _________________ Roland Johansson |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1053 besök totalt |