Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 4466 besök totalt |
BMW i Top Gear
Jag såg precis en sändning av Top Gear på BBC World där de testade M3 CSL och dessutom hade ett inslag om M1, M3 E30 och M5 E34. Som krydda på anrättningen avslutade de med att försöka komma överens om vilken bil av Boxster, Z4 och S2000 som var bäst. ![]() Klart trevlig underhållning och om jag såg rätt så går reprisen 06.30 på söndag och 09.30 på måndag. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Re: BMW i Top Gear
Vad sa de om hondan? ![]() |
||||||
Jag har nån slags skada som gör att jag tycker varvtal är kul. Bilen jag åker i nu varvar ju inte ens 8500rpm... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Clarkson är ju en stor hatare av tyska bilar. Helst skall det vara brittiskt, men defitivt inte tyskt, så jappsen vinner givetvis. _________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||||||
Vet inte om det stämmer så bra att Clarkson inte gillar tyska bilar. I denna veckas program hyllar han M3 CSL och för några veckor sen hette det att Porsche GT3 var det bästa han kört i år.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Alla biltestares minne är försvinnande kort.
![]() När SABB lanserade "nya" 900/9-3:s någon gång på 90-talet prisade Collin dess vägegenskaper. När nu nya 9-3(Vectra) kom lovordade han den - speciellt - i realtion till de "förskräckliga vägegenskaper" gamla 9-3/900 hade... ![]() Trovärdiga....nä! Mvh/Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
I "Clarkssons Top 100 Cars" så landar 911 näst sist, precis framför folkabubblan, och han klagar rätt ordentligt; "just as the beetle, has engine in the wrong place and nazi origins". Det slutar med att han släpper en 911 från en lyftkran ner i en gammal husvagn. Så han tycker nog både det ena och det andra om alla möjliga bilar. ![]() |
||||||
Ni kan ladda ner hela avsnittet, 210 mb, CSL, M1, Z4, S2000 osv på http://www.z4roadster.org.uk/downloa
ett annat (tyskt) test http://www.bmwccn.no/vestfold/images |
||||||
Men hur kunde S2000 förlora mot boxstern på banan. Den videon jag såg från japan med 350Z, Porsche Boxster M3 E46 och S2000 så vann 350Z tätt följd av BMW:n och S2000. Porschen var en mil bakom. BMW:n hade bäst enskild varvtid. Hondan hängde dock på bra och hade högst kurvhastighet.. "Stig" verkar ha tappat stinget.
_________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||||
olika banor, olika bilar och olika förare? Best Motoring är ett japanskt program? ![]() _________________ Henrik Andersson ![]() |
||||||
och vice versa ![]() ![]() Bestmotoring avsnittet i fråga vann M3 och S2000 kom 2a och Boxtern sist. Verkar inte direkt otroligt för mig. Ser man testet i top gear så är det blött men när dom kör s2000 ser man tydligt att det även har börjat regna och det set ut som det är mer vatten på banan. Man kan även fråga sig vilka av bilarna som kör med anti-sladd system eftersom S2000 saknar detta. _________________ "Racing improves the breed" - Soichiro Honda Civic 1.6VTEC -91 SS 1.26.29 |
||||||
ok, jag har inte kollat på Bestmotoring-avsnittet, får ta och göra det.
Jag syftade på det testet som Erik skrev om :
_________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||||
Det gör jag också. Man kan inte kolla vem som kommer först i mål utan varvtiderna. Boxtern i BM-testet var dock en vanlig Boxter inte en S.
http://www.track-challenge.com/main_ På Hockenheim under torra förhållanden verkar det dock som S2000 även slår S. Vad har vi lärt oss av detta? Att sanningen bara finns hos en själv(provköring) och inte i biltester? _________________ "Racing improves the breed" - Soichiro Honda Civic 1.6VTEC -91 SS 1.26.29 |
||||||
Gör den? Var det alltså blött när Sport Auto körde S2000? ![]() http://www.track-challenge.com/comparison1_e.asp?Car1=14&Car2=18 _________________ ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 4466 besök totalt |