| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bult till bogseröglor på en NB Miata
|
709 besök totalt |
|
För Miata -99: Jag tänkte använda orginal fästen för bogseröglorna för att fästa ett par Spec Miata öglor (eller sälja dem och fästa mjuka öglor a la Falk... har inte bestämt mig ännu). Men originala bultarna är sedan länge borta. Kan någon tipsa om vilken storlek det är så jag kan skaffa nya?
_________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||||
|
|
||||
|
Re:
Sablar vad bra!! Jag har en kartong sådana redan. Ser ut som om öglorna är svetsade i bak (vinkelsliiiip!). Du råkar inte ha en pedagogosk bild av hur du fäst öglan i bak? _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||||
|
Re:
Det finns många sätt att fixa till en ögla där bak, men du måste fästa den själv (svetsförband, skruvförband, etc). Eller så binder man i befintlig och hänger upp tampen så det går att få tag på (men inte släpar i backen). Det viktigaste är ju att det går att koppla på och det håller när bärgaren ska kasta dig ur sandfållan på ett snabbt & säkert sätt (nu kommer säkert Steffe att vinka igen ).
|
||||
|
Re:
Jag lutar nog åt en mjuk ögla i bak eller ett bultförband. Det löser sig. _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
709 besök totalt |