Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4247 besök totalt |
Precis min tanke, 4x198 kr är betydligt mindre än 4x579 kr. Fast när Tomtek-kortet har inbyggda tändmoduler så spelar det ju ingen roll... Att köra wastefire är väldigt vanligt på wankel, fast då kallas det DLIDFIS (dual leading ignition.....?). Wankeln har dock två tänstift per rotor som tänder vid olika tider och man kan bara köra wastefire på det som tänder först (leading). Om man skulel köra det även på det andra stiftet skulle man tända "fel" rotor vid fel tillfälle. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
observera att det finns risker med att koppla två spolar till en tändmodul, dvs passa er så att ni inte bränner de inbyggda tänd modulerna på kortet. när ni kopplar två spolar till en utgång, det var därför jag skrev att man skulle dela på signal kabelen och använda fyra moduler i stället för att använda två moduler och dela på uppladdnings strömen.........
//Niklas _________________ Niklas Ellström "ELLracing" Mustang Gt S300SX-E372 |
||
ok, tror jag är med...lite iaf. ![]() ![]() Tack för tipset. |
||
Japp, det händer tydligen alltid när folk försöker göra det billigt och enkelt och kopplar två spolar direkt till en tändmodul på RX-7. Bilen går jättefint, ett tag. Sen bränner man tändmodulen som tyvärr kostar otäckt mycket pengar. Använder man orginal fördelare så kopplar man istället helt enkelt in två tändmoduler till samma "pick-up" inne i fördelaren och så är problemet löst. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
Hej
Är det auto-dwell på 0227 100 211 ? Jag kör Autronic SMC så jag behöver ju auto-dwell men vill helst inte ha 4 enskilda tändmoduler och har hittills inte hittat nån 4-kanalig modul med auto-dwell. Är det nån som använt singelspolarna som Haltech säljer med inbyggd tändmodul ? Nån som vet vilken bil dom kommer från ? mvh _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4247 besök totalt |