Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2101 besök totalt |
Man ska alltid be om ursäkt när man gör något fel!
![]() http://www.youtube.com/watch?v=i6U7t rätt snygg undanmanöver ändå måste jag säja, det kunde gått betydligt värre. _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage ![]() |
||||||
Rallypublik
![]() Jag skulle inte ställt mig där dom stod iaf! ![]() Men föraren var ju politiskt korrekt! ![]() |
||||||
Tycker det brukar se ut så.. att stå i ytterkurvan på svängarna ![]() ![]() Kooooolla vilken sladd, det går typ skiiiitfort. ![]() ![]() |
||||||
Tänker något liknande varje gång jag ser föräldrar med barnvagn på stan, när barnvagnen är det första dom puttar ut på övergångstället.. Sen på rallyn man har stått o tittat på finns det alltid folk som inte förstår var man skall stå... _________________ Rickard Broman Volvo Amazon -1962 Bantaxi Volvo 142 -1968 |
||||||
|
||||||
Huja! Jag har kört lastbil och släp i många år, och det är problem med barnvagnar. Givetvis står mamman (för till 98% är det dom som petar ut vagnen i vägen) och babblar med sin väninna, och så kommer man med 24 meter och ska runda refugen men ser i spegeln att det petar ut en barnvagn just där bakänden på närmare 40ton släp ska passera ![]() men inte är det någon idé att tuta i detta läge, för tutan är ju 20 meter bort från dom, så den skiter dom fullständigt i, dessutom glider släpet helt ljudlöst närmare, så dom reagerar inte på det, men en sak som funkar är att då stampa bromsen i botten, så det blir ett jätte "pjhooffff" från bromsarna, då vaknar dom till och...blir förbannade på mej, och pekar på skallen menande att man är en idiot....? behöver jag tillägga att jag sådana lägen INTE stannar och säjer "Sorry" ![]() _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage ![]() |
||||||
_________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||||
Håller med dig! En av världens mest idiotiska regler. Häromdagen körde jag bakom en lastbil i en lång uppförsbacke i byn där jag bor, ungefär mitt i, i en svag högerkurva, finns där ett övergångsställe vars högra sida är täckt med buskar som skymmer sikten, om man nu inte kör från andra hålet så att uppförsbacken blir en nedförsbacke med buskar till vänster... ![]() och rätt vad det var så bromsar lasbilen hårt och ut kommer en tant rantande. Kul för lastbilschauförren att dra igång en 24-metare när vägen är täckt av ett homogent lager snö/is. Tanten ska nog vara glad att det var uppförsbacke så lastbilen hann stanna. Hon bara gick rakt ut. Ingen överlevnadsinstinkt där inte! _________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||||
Han borde bromsat lite för sent och gett tanten en ordentlig läxa. Mycket dummare än att man kliver ut framför en lastbil kan man väl knappt bli. Ursäkta OT men jag blir lika förbannad varje gång folk bestämmer sig för att trotsa allt sunt förnuft. |
||||||
Fortsätter OT, någon måste ju gå emot strömmen ![]() Det ni beskriver är ju givetvis exempel på idiotiska fotgängare, men jag kan ge er hur många exempel som helst på idiotiska bilister. Här i Stockholm finns det ju i stort sett obevakade övergångsställen i varje korsning. Hur många gånger som helst när jag närmar mig ett övergångsställe och tydligt tittar på bilisten för att göra mig förstådd att jag är på väg ut så kontrar bilisten med att trycka på gasen för att precis tycka att han minsann är så pass långt före så att han inte behöver stanna. Sen att det är rött ljus 30 meter längre fram bryr de sig mindre om ![]() Sveavägen i Stockholm vid handelshögskolan, 2 filer åt båda håll, obevakad övergångsställe. Har många gånger gått över halva övergångsstället när en bilist byter fil (för bilen framför har ju stannat och det är ju fritt i den andra filen) och gasar på, tror de att bilen framför bara stannar för att det är kul? Hur kan man vara så otroligt ouppmärksam att man byter fil och gasar på när bilen framför har stannat för att släppa över gående.... ![]() Precis som att det är superkorkat att kasta sig ut på ett övergångsställe med skymd sikt som beskrevs ovan så finns det lika många superkorkade ouppmärksamma bilister som inte borde få ha kvar sitt körkort! ![]() |
||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2101 besök totalt |