| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Materialval styrstagsförlängare
|
961 besök totalt |
|
Hej är det någon som kan rekomendera materialsort till att förlänga styrstaget? Det är en volvo 960 95:a som jag har flyttat ner styrledsfäste och ska använda uniball och då måste jag förlänga styrstaget! jag har mkt rostfritt på jobbet går det att använda? YD kommer att vara 22mm Längd 150mm och M14x2 i bägge ändar kommer det att funka? vad har sfro för krav? Mvh/Daniel _________________ daniel björklund |
|
Jag skulle säga nånting segt och ganska starkt. Rekommendationerna för bärarmar kan nog duga som vägledning, minst cirka 200 N/mm2 i sträckgräns, brottgräns minst 100 N/mm2 högre än sträckgränsen, och minst 10% förlängning till brott.
Själv skulle jag nog försöka få upp sträckgränsen en bit över rekommendationen men det är i mina ögon viktigt att materialet just är segt. "Rostfritt" kan vara lite vad som helst men många legeringar är rätt spröda. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
![]() |
Skruva banåkabil
|
961 besök totalt |