| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Byte av vindruta
|
2762 besök totalt |
|
Byte av vindruta
om jag har vindrutan och vill ha hjälp med att byta den vart kan jag vända mig då? Problemet är att bilen står på pallbockar så ett besök i vårt garage är ett måste. Bilen är en S2'a så rutan är limmad. Jag slänger in en annons här på rejsa men risken att hitta någon här är väll inte allt för stor. Garaget befinner sig i södra Stockholm _________________ Niklas Lövgren |
||||
|
Re: Byte av vindruta
Jag hade inte satt i den medans den var på pallbockar. Beroende på hur länge den stått där iof. _________________ Daniel Steiner |
||||
|
Du byter ju själv
Verktyg för demont/mont av limmad ruta finns hos toolstrading i Haninge. Kostade runt 600:- eller nåt. Lim finns hos t.ex. Wurth eller Kent etcetc. Jag köper rutor och lim från en kille som annonserar på blocket. Han är sjukt billig. För en ruta till mina skåpbilar tar han 1399:- inkl moms och lim exkl frakt. _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||
|
Re:
Coolt då kollar jag på toolstrading, ruta och lim skulle Horney ordna på Audi till ett bra pris hoppas jag om inte vet du vad liraren på blocket har för tel eller mail. _________________ Niklas Lövgren |
||||
|
Den har stått i ca 4 månader, hm vi kanske skulle släppa ner den vid byte. _________________ Niklas Lövgren |
||||
|
Dude menade du den här
http://toolstrading.jetshop.se/ShowP _________________ Niklas Lövgren |
||||
|
Lasse Ånis på allbilglas har tidigare åkt runt till folk och bytt rutor. Tror han fortfarande gör det. Kostade inte mer än att åka till en firma och lämna in bilen men man slipper stöket med att hämta/lämna. _________________ Roland Johansson |
||||
|
Re:
Precis ett sånt, men jag köpte en sats med en massa braoha-saker i. _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Byte av vindruta
|
2762 besök totalt |