Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1341 besök totalt |
Kul att flera lagt in sina egna tider i Superstagetabellen!
Såg att det var betydligt fler som lagt in sina tider. Jag har dessutom lagt upp kg/hk i en kolumn ![]() _________________ ![]() |
||||
Neee.... men det kommer väl i en tidning så småningom ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Re: Kul att flera lagt in sina egna tider i Superstagetabell
Tur att den inte är sorterbar, för då skulle jag definitivt hamna klart sist... ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Jag pratade med Emanuel(?) för nån vecka sedan och då hade de inte planerat in något reportage... Så det blir nog inte på den här sidan om jul i allafall. ![]() _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Jepp, den satte ju den egna prestationen i lite annan dager. Lite knäckande att Merca-diseln ligger så nära bara. Både tids- och vikt/effektmässigt. Kan det trots allt vara så att Gullabo är en bättre rattvridare än mig
![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Jag satt och lurade lite.
Det är så mycket olika typer av bilar så jag spånade om man kunnde hitta på ett räknesätt där man tar hänsyn till vikt, hk och tid. tex tid * hk / kg Tiden är förarberoende och hk och kg bil beroende. Däcken om jag fattat rätt gör inte så himla mycket R-däck --> gat-däck ca -2s ger ca -2% på tiden. om man då säger dk=1 för gatdäck dk=1,02 för R-däck dk=1,04 för sliks tid * dk *hk / kg Nu har vi ett index eller vad man skall kalla det som är förare och matrial beroede. Hur lägre tal man får desto bättre. _________________ Johan Sjölinder |
||||
Jag satt också och funderade på samma sak, men min logik räckte inte ända fram...
Ytterligare en ny kolumn där bl.a. värdet 14.7 kan föras in vore ju kul. ![]() SportAuto har ju sitt SPAX-tal. Vi skulle ju kunna ha ett Superstage Index, SUX. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Skulle vara kul att veta hur många bilar vikten stämmer på. Det är väl tjänstevikten på de flesta. Min låg på 5,4kg/hkr vid tillfället. _________________ bmw bmwsson |
||||
Jo... det gäller ju både vikter o effekter. Alla uppgifter får väl tas med olika mängder med salt (från en nypa till ett helt lass ![]() _________________ ![]() |
||||
[quote="Magnus Thomé Jo... det gäller ju både vikter o effekter. Alla uppgifter får väl tas med olika mängder med salt (från en nypa till ett helt lass ![]() Joo, jag vet...Förlåt...Jag har tydligen skrivit in 3 hk för mycket i listan ![]() ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Glömde bort att jag var med. ![]() _________________ bmw bmwsson |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1341 besök totalt |