Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
4546 besök totalt |
BMW 320i -86 ....+lite m3 + lite z3m
Jaha då var det dags efter några år i garaget att lägga upp mitt projekt här , för nu vet jag inte vad jag vill/ska göra med bilen? sälja hel? idelar? bygga viddare? Allt började med att jag köpte en 320 med nergången kam att ha som vinterbil, gick väl nån vecka i detta skick: ![]() Sen kom jag över en upprostad bil med 325 spis i och lite fräschare inredning, så lagade upp den lilla rost som var på min bil å flyttade över motor å inredning i den. ![]() _________________ kalle hult BMW 328ia -97 BMW M3 -94 BMW M3 -95 BMW M3 -96 Super Seven projekt SAAB 99 TURBO -80 |
bakvagn
Såhär sladdade jag runt med den nån vinter sen efter lite körning på ett nerlagt flygfält började den dra lite konstigt... ![]() ![]() Kom över en kpl bakvagn i från en 323 tror jag med lamelldiff och skivbromsar bak ![]() Sen fortsatte jag å ha den som lite bruks bil jämte min m3 3,2-96 som jag hade samtidigt. Lånade brosans fälgar... ![]() Skitball! _________________ kalle hult BMW 328ia -97 BMW M3 -94 BMW M3 -95 BMW M3 -96 Super Seven projekt SAAB 99 TURBO -80 |
Testade lite konbana innan stora operationen inleddes
![]() ![]() original bromsarna tyckte inte om konbanan å inte däcken heller för den delen....lånade hjul som jag därefter fick köpa....tack Peter ![]() ![]() _________________ kalle hult BMW 328ia -97 BMW M3 -94 BMW M3 -95 BMW M3 -96 Super Seven projekt SAAB 99 TURBO -80 |
demonteringen påbörjad!
Jaha då var bygget i gång! ![]() ![]() Det var det här bruna dumma som gjorde allt så mycket mer komplicerat! ![]() Hoppsan vad händer här då?! ![]() Donator bil! Nu kunde projektet dra igång på allvar! ![]() Jodå den ska nog få plats i e30in ![]() ![]() ![]() Kan nog bli ballt det här! ![]() ![]() En del bakåt hamnar den ju ![]() ![]() _________________ kalle hult BMW 328ia -97 BMW M3 -94 BMW M3 -95 BMW M3 -96 Super Seven projekt SAAB 99 TURBO -80 |
Fortsättning!
Kardantunnel/spakställ bygge ![]() orginal pedalställ fick ej plats.. ![]() Krängningshämmaren åkte dit i från M3 e36 ![]() Även styrväxel.. ![]() Förstärkta motorfästen ![]() Ny å fräsch koppling ![]() Lite justeringsmöjligheter måste man ju ha på Z3M prylarna ![]() ![]() Skarvning av kardan blev oväntat bra! skulle vara provisoriskt men blev kalas å sitter där än idag! ![]() Det här eländet tog mycket tid! Å så har jag inte äns kopplat in det än!! ![]() _________________ kalle hult BMW 328ia -97 BMW M3 -94 BMW M3 -95 BMW M3 -96 Super Seven projekt SAAB 99 TURBO -80 |
inpassning av kyl,luftburk m.m. använder så mycket som möjligt ifrån m3an
![]() Vatten å olje kyl sitter ju som en smäck! ![]() Då satt hela drivlinan p'å plats för första gången ![]() ![]() Ja å så var det ju den här lilla detaljen EL.... ![]() "Inredningen" på plats.. ![]() Nu börjar det bli kul på riktigt!! ![]() _________________ kalle hult BMW 328ia -97 BMW M3 -94 BMW M3 -95 BMW M3 -96 Super Seven projekt SAAB 99 TURBO -80 |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
4546 besök totalt |