Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
836 besök totalt |
Race pro
Jag har kört Race Pro sen ett par dagar tillbaka och det känns som att det är det första riktigt bra spelet till XBOX men utbudet av rattar till Xbox är ju klart begränsat i alla fall vad jag kunnat hitta Är det någon här som kan rekommendera någon bra ratt till XBOX? _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
Fanatecs Porsche TurbOS ratt är en väldigt bra ratt till XBOXen...
http://www.fanatec.de/html/index.php _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
Japp det är det...5 papp är för alu-pedalerna. Kan du nöja dig med plast-pedalerna så ligger den på drygt 3000 har jag för mig.
Jag skulle ju rekommendera en BRA ratt.. ![]() Vill du ha sämre rattar så finns det ett gäng för ca 8-900 kr: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p Men de är inte alls lika bra... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
Sant rattutbudet på 360n är rent av bedrövligt... 300 kr drive FX är den bästa jag kört med säger allt... MS FFB ratten har lite bättre pedaler men rattnavet börjar glappa väl mycket väldigt fort samt den är bulkig något grymt. Vet inte men ja 600 kan du tänkas ge för den och räkna med att max köra PGR 4 och Forza 2 innan den behöver bytas ut.
911 turbo S ratten är ruskigt dyr där speciellt med tanke på att RS versionen med club sport pedalerna ju går för 3000. Då får du viss PS 3 kompabilitet PS 3 ex. Är lite hysch hysch men enligt Fanatec så kommer den inte ha full PS 3 kompabilitet framöver av någon anledning då rekommenderar de 911 Turbo S ratten. Men den kommer ju inte förren i juni eller om det var juli till och med? Plastpedalerna är inte allt för pjåkiga. Något sämre gällande G25 pedaler gällande hållbarhet... Det här är bara en gissning av känslan jag fick av dem när jag körde med dem. Känslan är bra lite väl fjäderlätt gas men precisionen är betydligt lägre än på G25 pedalerna och hade mindre deadzones också så de har säkrat upp lite där känns det som. Nu så kommer det knappast komma särskilt många racing lir som kräver super precision med pedalerna dock. Vet inte hur Race Pro är där jag har förhoppningsvis ett recensionsex på G ![]() 360n är ju så pass populär så förhoppningsvis någon mer än Fanatec hoppar in... Finns ju ett hål för en Carrera/DFP GT liknande ratt att fylla. Men som sagt se om du hittar en drive FX för 300 spänn och spinn runt med så länge. Styrningen är minst sagt udda men man vänjer sig. pedalerna är DFP liknande så inte mycket att hänga i julgran heller men tja det är ingen större utgift i alla fall och fortfarande bra mycket roligare än gamepad. _________________ Pär Öqvist |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
836 besök totalt |