Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 4194 besök totalt |
Bankörning på Scandinavian Raceway, Anderstorp
Hej! Är någon intresserad att vara med och annordna en banträff på Anderstorp till våren? Jag har varit i kontakt med ansvariga för banan och det kostar ca 35000 för en heldag på banan. Är man t.ex. 10pers så blir det ju inte så dyrt. Det är en fin bana där bland annat Persbrandt körde i Prestanda för några veckor sedan. Hör av er. ![]() ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||||
Nä. det håller jag med om. Banan är så stor och en heldag gör att man lätt kan vara 50 ekipage på plats, troligen ännu fler, utan att det blir trångt eller för lite bantid.
Däremot så tror jag det är mkt svårt att 50-80 man att binda upp sig 5 månader i förväg... _________________ Pär Hylander |
||||||
Nej självklart vill inte heller jag betala 3500:- då kommer jag ju nästan ![]() ![]() Banan är stor, man kan vara många fler än 10st _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
Det har varit ca två körningar per år, hela banan, på anderstorp de senaste två åren som jag känner till. Då har priset varit 500 kr per person, så om de vill ha 35 000+ så känns det spontant lite mycket.
/Johan _________________ Johan B |
||||||
Det roliga är ju i så fall att det blir färre ekipage, så att det inte blir trångt på banan. Visst, banan är stor men det blir lätt trångt om alla ska ut samt att det krävs mer organisation. Att säga att en resa till ringen skulle kosta ungefär samma är bara naivt. Man får vad man betalar för.
Synd att ingen är beredd att lägga lite pengar på bankörning. _________________ mvh Philip Lundh |
||||||
Hela banan på Anderstorp är en stor bana, och att köra 30-40 bilar på en heldag bli absolut inte trångt.
Ja utan tvekan får men mer för pengarna om man åker till ringen. ![]() Skulle aldrig betala 3500:- för en dag på Anderstorp, men jag tvekar inte på att lägga det dubbla på en ringenresa. _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||
Jösses 10-20 bilar på långa banan samtidigt ger en ödslig känsla.... då är det i snitt 200 till 400 meter mellan bilarna ![]() Skulle du ha 10 ekipage en heldag så kommer där av vara långa stunder då det inte är mer än 1-3 bilar på banan vid ett och samma tillfälle. Jag kan inte för mitt liv begripa varför jag skulle betala 5-10 ggr mer för för ett banmöte, det blir ju bara tråkigt om banan är tom! _________________ Pär Hylander |
||||||
"Matrox", du borde nog titta igenom forumreglerna en gång till, särskilt det avsnittet om namn... Annars kommer forum-
![]() ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Det är ingen som tvingar dig! ![]() ![]() Jag har aldrig hävdat att det skulle vara MAX 10 ekipage, 20 går bra för min del också. Sen så håller jag med om att man får uppleva mycket mer med en ringen resa, men det ena utesluter inte det andra för min del. Ringen ska givetvis besökas i sommar. Men räknar man in alla kostnader så blir det ju mkt dyrare, inkl milkostnad![/quote] _________________ mvh Philip Lundh |
||||||
Men hallå? ![]() Alltså... På Attitudemotorclubs kvällskörningar (3 timmar start kl 17:00) så kan det vara 40 bilar och det är lite kö första halvtimmen när alla ska ut, sen är det varken kö eller trångt. Och då kör vi ju bara halva banan (södra) Att vara 60 bilar blir bara trångt i depån inte på banan. Det kanske finns folk som vill betala uppåt 2000:- för att vara helt ensam på banan, men det tyckte inte jag var så intressant. ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
Philip, har du kört på Anderstorp någon gång? Det låter inte som det, för det är såna vidder och avstånd där ute på mossen att man blir alldeles lappsjuk om det bara är 20 bilar på hela långa banan. Jag har varit med om att köra 15 varv i sträck utan att se en bil varken framför mig ellre bakom mig, det inget jag betalar extra för så att säga...
och, nej, jag har inte blivit påkörd någon gång och jag gillar inte att stå i kö. Vid kvällbanmötena mellan kl 17 och 20 kan det vara kanske 30 sek kö att komma ut ur depån precis när utfarten öppnar, sen är det i princip fritt. Flygrakan är ju lika bred som många rakor på andra banor är lång, så det är hur lätt och smärtfritt som helst med passeringar. _________________ Pär Hylander |
||||||
Nejdå, vi kommer inte och tar Philip i örat! Däremot så är det önskvärt och framför allt trevligt om man anger sitt hela namn! ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Jag förstår vad du menar. Vi har väl olika åsikter om just detta. Själv föredrar jag lite färre bilar på banan när man ska pressa gränserna samt öva sig på att utnyttja bilens resurser. Vad säger ni om detta: att ni som ÄR intresserade av ämnet på denna tråd svarar och ni som INTE är intresserade helt enkelt låter bli. ![]() Porsche-Daniel: Vad hittar man bankörning där man betalar så lite som 2000kr och i stort sett får vara ensam på banan, som du uttrycker det???? I så fall vill jag anmäla mig! ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||||
Med sådana här idiotkommentarer får du nog vara beredd på att folk kommer med argument om varför de inte vill betala närmare en tusenlapp mer än vad startavgiften är till många långloppsserier. Det vimlar ju av folk på rejsa som lägger upp massor av pengar på bankörning, men kanske inte tycker att det är värt pengarna för att vara ensam på Anderstorp. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Jag skulle vilja säga att AndersY har större problem än vad han citerar :"Ingen är perfekt, själv är jag känslig för drag" Dig skulle jag inte vilja vara på banträff med, farligt med ett dåligt temprament på bana. > ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||||
andersy:s temperament??? ![]() ![]() ![]() sen verkar det som du inte vill sätta ut ditt namn under signaturen , trots ett flertal påtryckningar i olika trådar. du får gärna svara på detta inlägg ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 4194 besök totalt |