| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hur påverkar olika spacers på samma axel?
|
1103 besök totalt |
|
Hur påverkas kör egenskaperna om man skulle sätta olika breda spacers på bakaxeln. Tex 35 mm på vänster sida och 43 mm på höger sida. Bilen i fråga är en 968 som är breddad med plastskärmar. Blir geometrin helt snurrig eller? Pelle M _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||
|
borde ju kännas konstigt !
du flyttar ju då axeln centrum då komer du ju inte att ha samma centrum fram och bak ! eller skall du ha olika ET på fälgar höger & vänster sida ?? så att du behåller samma breddning på båda sidor ?? _________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||
|
Det är inte alls ovanligt att däcken är olika långt in på höger och vänster sida på 944. Så hade jag på min S2 med och den var definitivt inte kvaddad. Skulle inte vara överraskad om 968 hade samma fenomen.
_________________ Micke Bergman Alfetta GTV 2.0 - Roadsport Alfa 75 TS - Endurance 164 Q4 - Till salu GTj - Project 7xx |
||
|
Re:
Precis vad den har plus att glasfiberbreddarna ökar nog på skillnaden yttligare. Egentligen är det skitsamma om det skilljer sig lite, det är ju en banbil. Synd bara att dom som gjorde breddarna inte kompenserade skillnaden. P-son Det är vad jag oxå tror, borde bli som att köra en sned bil. Pelle M _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||
|
Klar att det är en utseende fråga........ Snyggast vinner......not
om du hade sett min bil skulle du se att jag inte sätter utseendet först. Men det hade varit kul om det hade varit lika på båda sidorna, Fast till i år skall all plast vara lagad och bilen omlackad i ny färg. Pelle M _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1103 besök totalt |