Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Fler bilder från Ringen 22/11
897 besök totalt
Anders Johansson
Trollhättan
Här sen Nov 2003

Trådstartare

Lite fler bilder från min ringpremiär.

Behagligt lite trafik

Inga fordon är för stort för ett varv, men jag såg aldrig att lastbilen var ute och körde

Klockan närmar sig stängningsdags (16.00) och några besökare fick 'panik' att komma ut på ett varv till.

En Nissan 350 Z på parkeringen.

Motorn mullrar gott men jämfört med Porscharna saknar den lite 'bastoner'.

Ser för övrigt ut som om man har sneglat lite på Porsche 911 (996) när man ritade bilen (titta på linjen där främre sidorutan möter taket). Men var har man hittat dörrhandtagen?

Svullna framskärmar.

Bilderna är förminskade för att accepteras av uppladdningsprocessen, originalstorleken kan mailas.

Anders
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Verkligen bra bilder.
Man blir ju sjuk av längtan ner när man ser dom. Och jag som inte har kört ett varv på Ringen sedan mars.

Är det din Vectra GTS som syns på ett av korten, vad tyckte du om den på Ringen?

Anders Johansson
Trollhättan
Här sen Nov 2003

Trådstartare
Ja, det var jag som åkte i Vectra GTSen. Bilen är inte min, utan min kompis som jobbar på Opel.
Just GTSen har ett styvare chassi än sedanen som standard, enligt min kompis. Det gjorde att den ligger bra på banan utan att kränga nämnvärt (i de relativt låga hastigheter vi kom upp i).
Tyvärr har bilen automatlåda (vågar man erkänna det?), med en något tveksam funktion för bankörning (seg i reaktionerna på gaspådrag, om man körde i manuellt läge var fördröjningen i växlandet enerverande).
På en backig bana som Nordslingan kändes 147 hk som lite för få, speciellt i den långa uppförsbacken som slutar i karusellen (måste väl erkänna att man tog det lungt i ingångarna till kurvorna eftersom jag inte kan banan i detalj). Låg utgångshastighet innan backen gör ju att det är segt att accelerera i motlutet.
Jag har studerat diverse videoklipp från Ringen, men måste erkänna att banan är mycket mer kuperad än vad jag hade kunnat föreställa mig.

Anders
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
Men var har man hittat dörrhandtagen?

På ett gammalt kylskåp?

JohanR

Motala
Här sen Dec 2002

Anders Johansson skrev:
Ja, det var jag som åkte i Vectra GTSen. Bilen är inte min, utan min kompis som jobbar på Opel.
Just GTSen har ett styvare chassi än sedanen som standard, enligt min kompis. Det gjorde att den ligger bra på banan utan att kränga nämnvärt (i de relativt låga hastigheter vi kom upp i).

Var bara lite nyfiken, för jag har ju en GTS men utan automat, och jag ha inte testat den på Ringen än, men ser verkligen fram i mot att få göra det nästa år.

Nürburgring
897 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande