| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Biltransport Lt 31 Td -89 Billigt ;)
|
1 besök senaste veckan (9537 totalt) |
|
Har köpt en nyare biltransport! Säljer min nuvarande Lt 31td -89 D24 = 6cyl turbo diesel! Är en gammal televerkare som är ombyggd. Får lasta 1450kg på B-kort. Totalvikten 3440kg Naturligtvis reggad som biltransport. Nybyggt avgassyst. med rör upp över hytten. Utan dämpare, så gillar man inte "trucker" ljud får man sätta en på lämpligt ställe! Rejäl Warn winch med något hemmabygge till fjärr (med kabel) Dunder ramper i aluminium! Nya sommardäck 215R 14"C Mkt bra dubbdäck sitter på nu. Dessa i något mindre dimmension 195/? 14"C Samtliga fälgar mkt. frächa. Har 1-2reservhjul med mindre frächa fälgar Men håller luften. Bilen är ny skattad nu denna månaden. Besiktigad till juni/juli?? Vid bes. förra året byttes länkarmsbusstningar fram. Förrförra året bladfjädrar och dämpare bak. Glödstift, olja+filter, dieselfilter och luftfilter bytt i sommras. Även nya org, hjulmuttrar bak + 2st nya org kylarslangar. Bilen funkar bra, men har lite gds! Därav det billiga priset. När man startar den kall, rökpuffar den lite och låter som den misständer aningens. Skall enligt d24 folk bero på att ventil justering behöver göras. Tydligen vanligt att man behöver göra det på dessa med jämna mellanrum! (är inga problem att köra den som den är) Kupé fläkten funkar ej. Har aldrig gjort i min ägo. Har inte brytt mig om att laga detta då det funkar utmärkt ändå, så fort man bara rullar lite kommer det generöst med luft in i kupén ändå! Torkarna går bara på fullfart! +div små pill. Men fullt körbar och som sagt skattad och besiktigad! Vid snabb och kontant affär! Endast 25.000:- Finns strax utanför Göteborg. Sjövik i Lerums kommun! 0704-947935
_________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
||
|
ja visst är den trevlig!
Lastutrymets längd enligt reg bevis. 3850mm Bredd 2100mm (är ju något smalare i skälva körbanorna) Fullgått mått för att kunna köra Volvo 945 eller Saab 9-5 kombi.. Största bilen hitils måste vara en Ford Customline av 50tals modell.. Även den gick fint!
Nya pipan
_________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
||
|
Jag har själv en biltransport, men en god vän är på jakt så jag tipsade. Han kör en del amerikanska bilar emellanåt så det var därför han undrade om de får plats. Det brukar ju vara skapliga överhäng bak på de bilarna så det kan nog fungera.
Jag kollar läget med honom. _________________ VW Golf Alltrack -20 |
||
|
||
|
Bränsletörsten med last, hur är den på en sådanhär maskin?
Åkkomfort och stabilitet på väg? Båda frågorna rörande "bekväm marchfart"...vad den nu är på ett sådanthär fordon? |
||
|
Re:
Åkkomforten är ju som alla gamla lastbilar/skåpbilar. Brummar ju något i hytten. Bekvämast och bränslesnålast är väl 90 eller strax däröver. Då ligger den på ca 1liter, lite beroende på tyngden ifs. Går säkert att köra snålare om man vill. Men allt som oftast har jag marchat 110-120 Stabiliteten är fin då det är nya dämpare. mm. Visst med lite baktung last så går det ju inte att köra rally på småvägarna. Men går helt ok på vägen med tex. en volvo 945a som last! _________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
||
|
|
||
![]() |
SÄLJES
|
1 besök senaste veckan (9537 totalt) |