| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Mest stol för pengarna?
|
1447 besök totalt |
|
Mest stol för pengarna?
Då var det snart dax att inhandla stolar för sommarens säsong, tänkte åka lite vanlig bana och konbana och är aldrig fel att få sitta still i bilen, så frågan är då vilken stol, modell märke med mera som ni finner mest prisvärd? själv är jag 1.82 och väger 75kg.
_________________ Jens Westerlund Renault Clio 1.8 16V -92 Renault Clio 1.8 16V -91 |
||||
|
Re: Mest stol för pengarna?
Jag tänkte investera i ett par Sparco Sprint. FIA godkänd för 2000kr hos Mekonomen. _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||||
|
Jag är inne på Cobra Monaco, den är ju lite bredare än Sprinten, men jag såg nu att det inte blir något problem i ditt fal
Du kommer nog sitta som en smäck i Srinten _________________ Pontus Nordgren - Framhjulsdrivet är vägen framåt 1:48.53 @ GR 1:47.69 @ Mantorp 1:14.22 @ Kinnekulle |
||||
|
Tänker du köpa 1 eller 2 stolar? Jag vill iallafall ha 2 likadana i min bil för att kunna ha med mig passagerare på banan. De flesta klubbar kräver samma nivå av säkerhet för förare och passagerare (ganska rimligt, eller hur?)
_________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||||
|
i första hand är det en stol till mig själv som gäller då jag planerar att åka själv och vill inte ha någon vid min sida om jag skulle ställa till med dumheter, men dyker det upp 2st till bra pris så blir det naturligtvis 2st stolar.
_________________ Jens Westerlund Renault Clio 1.8 16V -92 Renault Clio 1.8 16V -91 |
||||
|
Ursäkta trådkapningen, jag tar bort mitt inlägg om du vill
Men jag har funderat lite på rörramsstol kontra skalstol... Vad har folket att säga här? Sånt jag har klurat ut själv är att rörram brukar vara billigare, och man sitter riktigt dåligt i dem när de blir lite nersuttna och rören klämmer på olämpliga ställen på kroppen. Skalstolar sitter man bekvämare i, dock verkar de flexa mer (beror väl på prisklass) och kosta mer. Jag letar också halvhjärtat efter nya stolar till min banbil. Har en Cobra Monaco som jag haft innan, men den är lite obekväm för rumpan nu efter 500mil. Får sitta på en liten kudde
Någon kunnig kanske kan spinna vidare
_________________ Peter Sternersson |
||||
|
Körde Sparco Sprint i Clio'n några banträffar under året samt att den brukas dagligen. Körde ungefär 1000 mil och personligen satt jag betydligt bättre än i orginalstolen.
Dock lite tråkigt att komma i & ur bilen imellanåt. Även flickvännen saknar stolarna, vilket måste innebära att de va bra va?
OT: Gav 1700:- för 2st nya på autoexperten. _________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||||
|
Re:
1700 är det styckepriset? Eller rea? Annars skriv gärna artikelnumret de använder
_________________ Peter Strandberg Alfa Kombi |
||||
|
I min fråga är det bara fråga om sitt komfort och funktion, sedan om man måste vara gymnast för att ta sig i och ur kvittar i mitt läge iaf då bilen är tänkt som busbil och man blir halft hjärndöd av att sitta i bilen av bara ljudet så ingen komfort alls i den längre. Men om man skall summera så verkar sparco sprint stolen vara ett bra köp?
||||
|
Re:
Klumpigt skrivet... 1700st om man är lite rapp i mun =) kostar väll annars runt 2200:- och sprinten är en bra nybörjar stol kan jag tänka mig. Får bra betyg av mig som är 1,80 och 65kg tung _________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||||
|
Har någon erfarenhet av OMP TRS-stolarna? Förutom priset har ju plusmodellen schysst design.
Priset är helt okej om man köper via rallyimport.se
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Mest stol för pengarna?
|
1447 besök totalt |