Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 18134 besök totalt |
Re:
Hallå Patrik ![]() Intressant bild det där på bakvagnen eftersom jag just nu håller på att få ihop min. Original ? krängare samt droplinks verkar många snabba E46 köra med... intressant ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Bara lite nyfiken på varför ni lägger pengar på ett kolfibertak istället för att satsa på att göra iordning fram och bakvagn med lite mer justerbara grejer än M3 orginaldelarna???
_________________ Tobbe Sällfors BMW 2002, Grupp 2 Nürburgring Nordschleife: 9.11 |
||||
Re:
Som Patrik skrev; Det vart lite buligt under förra säsongen... ![]() Men vi bygger långsiktigt och bakvagn är med på listan. ![]() |
||||
Många frågor just nu och här är en del av svaren:
Frågan jag fick via telefon på hur bred och lång difussern under baken är så är den 120 cm bred och 130 lång, gjord hos Flossman I Tyskland, mycket bra folk! Kylning på låda kan man gör på vilken som helst; i urtappningspluggen sätter man adapter för utgående slang till en elpump GA-Lindberg har bra sådana eller som vår men det är BMW Motorsportpumpar och svindyra. Från pump till kylare och sen till påfyllningshålet på lådan...ooo vips KYLNING(bra och ha) och till dig putrik så ja! vi använder orginal kräng i bak, inga justeringar där inte och funkar kanon. När man justerar hörvikter så är det så små justeringar som görs att det funkar väldans bra ändå! Chassit är ju WTCC bussningar som Håkan och Christer satt på plats i orginal länkarmar, och dom är siftade så att chassit utnyttjas maximalt. Kan ju tillägga att dom killarna vet vad dom gör ![]() ![]() Svarar gärna på fler frågor om det är något ![]() _________________ Patrik Silverstam BMWSC 001..:-) |
||||
Re:
Vi kommer om det inte krockar med ev. långlopp! _________________ Patrik Silverstam BMWSC 001..:-) |
||||
Re:
Ja...som Patrik själv skrev. Jag har inte sett många orginaldelar i bak- och framvagnen.. ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Kul att det går frammåt, blir en skönhet det där!
![]() Gillar också de där huvlåsen, funktion och finess förenat. Tänkte på en sak med kolfibertaket, vi själva hade planer på kolfibertak för att få bort lite vikt, men reglementet stoppade iaf oss. ![]() ![]() ![]() Är det nån dispens utfärdad nu? Eller blir det bara SLC? Kanske hinner man ner till lackeraren annars innan han hunnit ladda sprutan ![]() Snickra på grabbar ![]() ![]() _________________ Mats Kinnby 0708319602 |
||||
Tjena Mats.
Ja du har en poäng där, så vi håller på och diskuterar det. Vi kommer troligen att behöva söka dispans eller så får vi köra utom tävlan. Men notera detta: ''Alla BMW-modeller samt Alpina. (Se dock även pkt 3.1)''......och den här kunde levereras med kolfibertak. För vad säger man till den som byggt på en CSL, nä du får svetsa i ett plåttak? ![]() _________________ Patrik Silverstam BMWSC 001..:-) |
||||
Re:
Ja, det är ju riktigt. Felet i detta fallet är ju att ni bytt Från BMW plåt Till Flossman kolfiber, och lämnat bilens ursprungsbestyckning, hade den varit beställd med kolfibertak får man väl anse att det vara godkänt likasså om det varit en original CSL som har BMW's kolfibertak, den är ju då byggd av BMW/Alpina iaf. Klart ni ska vara med och tävla, jag bara uppmärksammade detta, eftersom jag själv haft funderingen, men tyckte mig tolka att det inte var tillåtet. Reglementstolkningar kan vara svåra, så jag kunde lika gärna haft fel. ![]() Vi får hoppas det löser sig, och inget ont menat från min sida. ![]() _________________ Mats Kinnby 0708319602 |
||||
Re:
Punktsvetsat, och innefattas enligt bild. ![]() ![]() Nog om detta. ![]() _________________ Mats Kinnby 0708319602 |
||||
Re:
ok, då e jag med. _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||
Var och hämtafe dörrarna hos lackerarn, den ena är i kolfiber, gjord för slc eller nordic thunder eller VLN.
Väger bara 2,5 kilo! ![]() ![]() Sen har vi den i plåt för BMW Cup som väger 12 kilo, hyffsad skillnad ![]() ![]() Tillsist en bid på bardisken! ![]() ![]() Det kommer mer! ![]() _________________ Patrik Silverstam BMWSC 001..:-) |
||||
Re:
Ser bra ut, då tar jag en cuba libre E85, (85% rom och 15% cola). /Pär _________________ Pär Hellqvist EDE Racing https://www.youtube.com/user/ederacing par@ederacing.se http://www.ederacing.se |
||||
Skriver en sista kommentar till den bil som förgyllt Krisofers och min tillvaro dom sista två åren. Nu lämnar den Sverige för att välkommnas i en serie som älskar den här typen av bilar, nämnligen BELCAR i Belgien.
Kommer att kräva att få närvara vid minst ett race med fri pilsner och choklad. ![]() Fortsättning kanske kommer......... ![]() KEEP THE PACE!!!!! _________________ Patrik Silverstam BMWSC 001..:-) |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 18134 besök totalt |