Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GTR BMW Cup#6#SÅLD!!!!
<<   1, 2, 3   >>
18134 besök totalt
Perra H
Jönköping
Här sen Jun 2006
Inlägg: 235



Ska bli ett nöje att stå flaggvakt på Kullen även om det blir svårt att koncentrera sig på resten av fältet.
Hoppas ni kommer dit.

_________________
Per Huzell
Speed is Everything
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5909



Re:

patrik skrev:



Hallå Patrik
Intressant bild det där på bakvagnen eftersom jag just nu håller på att få ihop min. Original ? krängare samt droplinks verkar många snabba E46 köra med... intressant thumbs up Har ni en justerbar droplink på högersidan för att justera in vid cornerweight eller hur gör ni?

_________________
Patrik Skoog
Citera
TS
Gbg
Här sen Dec 2007
Inlägg: 186



Bara lite nyfiken på varför ni lägger pengar på ett kolfibertak istället för att satsa på att göra iordning fram och bakvagn med lite mer justerbara grejer än M3 orginaldelarna???

_________________
Tobbe Sällfors
BMW 2002, Grupp 2
Nürburgring Nordschleife: 9.11
Citera
m3v8
Frillesås
Här sen Mar 2008
Inlägg: 18



Re:

TS skrev:
Bara lite nyfiken på varför ni lägger pengar på ett kolfibertak istället för att satsa på att göra iordning fram och bakvagn med lite mer justerbara grejer än M3 orginaldelarna???


Som Patrik skrev; Det vart lite buligt under förra säsongen...

Men vi bygger långsiktigt och bakvagn är med på listan.

_________________
Kristofer Stenum
www.bapelsinracing.se
BMW SC
Citera
patrik
Karlskoga
Här sen Apr 2004
Inlägg: 154


Trådstartare
Många frågor just nu och här är en del av svaren:
Frågan jag fick via telefon på hur bred och lång difussern under baken är så är den 120 cm bred och 130 lång, gjord hos Flossman I Tyskland, mycket bra folk!
Kylning på låda kan man gör på vilken som helst; i urtappningspluggen sätter man adapter för utgående slang till en elpump GA-Lindberg har bra sådana eller som vår men det är BMW Motorsportpumpar och svindyra. Från pump till kylare och sen till påfyllningshålet på lådan...ooo vips KYLNING(bra och ha)
och till dig putrik så ja! vi använder orginal kräng i bak, inga justeringar där inte och funkar kanon. När man justerar hörvikter så är det så små justeringar som görs att det funkar väldans bra ändå! Chassit är ju WTCC bussningar som Håkan och Christer satt på plats i orginal länkarmar, och dom är siftade så att chassit utnyttjas maximalt. Kan ju tillägga att dom killarna vet vad dom gör thumbs up Camber justerar vi med hjälp av hylsor i fjäderbenen. Och ni kan lita på att greppet är grymt, så det är väl lite av svaret på din fråga Torbjörn, den levererar så mycket grepp redan så det är löjligt. Och vi har att göra med att lära oss att köra den än En kul sak med taket var, att skulle vi ha rätat ut det och spacklat och målat hade det blivit dyrare än att köpa det nya.
Svarar gärna på fler frågor om det är något

_________________
Patrik Silverstam
BMWSC 001..:-)
Citera
patrik
Karlskoga
Här sen Apr 2004
Inlägg: 154


Trådstartare
Re:

Perra H skrev:
Ska bli ett nöje att stå flaggvakt på Kullen även om det blir svårt att koncentrera sig på resten av fältet.
Hoppas ni kommer dit.



Vi kommer om det inte krockar med ev. långlopp!

_________________
Patrik Silverstam
BMWSC 001..:-)
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



Re:

TS skrev:
Bara lite nyfiken på varför ni lägger pengar på ett kolfibertak istället för att satsa på att göra iordning fram och bakvagn med lite mer justerbara grejer än M3 orginaldelarna???


Ja...som Patrik själv skrev.
Jag har inte sett många orginaldelar i bak- och framvagnen..

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
patrik
Karlskoga
Här sen Apr 2004
Inlägg: 154


Trådstartare
Lite mer bilder, på huvmontage, jag gillar dom här låsen. mycket enkla att handha och dessutom snygga.
Börjar bli klar nu



Kommer igen med mer

_________________
Patrik Silverstam
BMWSC 001..:-)
Citera
Mats Kinnby

Här sen Maj 2004
Inlägg: 568



Kul att det går frammåt, blir en skönhet det där!
Gillar också de där huvlåsen, funktion och finess förenat.

Tänkte på en sak med kolfibertaket, vi själva hade planer på kolfibertak för att få bort lite vikt, men reglementet stoppade iaf oss.



Är det nån dispens utfärdad nu? Eller blir det bara SLC?
Kanske hinner man ner till lackeraren annars innan han hunnit ladda sprutan

Snickra på grabbar thumbs up

_________________
Mats Kinnby
0708319602
Citera
patrik
Karlskoga
Här sen Apr 2004
Inlägg: 154


Trådstartare
Tjena Mats.
Ja du har en poäng där, så vi håller på och diskuterar det. Vi kommer troligen att behöva söka dispans eller så får vi köra utom tävlan. Men notera detta:
''Alla BMW-modeller samt Alpina. (Se dock även pkt 3.1)''......och den här kunde levereras med kolfibertak.
För vad säger man till den som byggt på en CSL, nä du får svetsa i ett plåttak? Ja vi kommer iallafall inte att bråka om detta utan finner man det som så att vi inte får ingå i cupen kommer vi att åka utom tävlan

_________________
Patrik Silverstam
BMWSC 001..:-)
Citera
Mats Kinnby

Här sen Maj 2004
Inlägg: 568



Re:

patrik skrev:
Tjena Mats.
Men notera detta:
''Alla BMW-modeller samt Alpina. (Se dock även pkt 3.1)''......och den här kunde levereras med kolfibertak.
För vad säger man till den som byggt på en CSL, nä du får svetsa i ett plåttak? Ja vi kommer iallafall inte att bråka om detta utan finner man det som så att vi inte får ingå i cupen kommer vi att åka utom tävlan


Ja, det är ju riktigt.
Felet i detta fallet är ju att ni bytt Från BMW plåt Till Flossman kolfiber, och lämnat bilens ursprungsbestyckning, hade den varit beställd med kolfibertak får man väl anse att det vara godkänt likasså om det varit en original CSL som har BMW's kolfibertak, den är ju då byggd av BMW/Alpina iaf.
Klart ni ska vara med och tävla, jag bara uppmärksammade detta, eftersom jag själv haft funderingen, men tyckte mig tolka att det inte var tillåtet. Reglementstolkningar kan vara svåra, så jag kunde lika gärna haft fel.

Vi får hoppas det löser sig, och inget ont menat från min sida.

_________________
Mats Kinnby
0708319602
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1795



med tanke på att taket är nitat fast (tror jag) kan man räkna det till baskarossen?

vad är baskarossen?
är inte det golvet och a,b,c stolpar och rambenen,

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
Mats Kinnby

Här sen Maj 2004
Inlägg: 568



Re:

Babbe skrev:
med tanke på att taket är nitat fast (tror jag) kan man räkna det till baskarossen?

vad är baskarossen?
är inte det golvet och a,b,c stolpar och rambenen,


Punktsvetsat, och innefattas enligt bild.



Nog om detta.

_________________
Mats Kinnby
0708319602
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1795



Re:

Mats Kinnby skrev:
Babbe skrev:
med tanke på att taket är nitat fast (tror jag) kan man räkna det till baskarossen?

vad är baskarossen?
är inte det golvet och a,b,c stolpar och rambenen,


Punktsvetsat, och innefattas enligt bild.



Nog om detta.


ok, då e jag med.

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
patrik
Karlskoga
Här sen Apr 2004
Inlägg: 154


Trådstartare
Var och hämtafe dörrarna hos lackerarn, den ena är i kolfiber, gjord för slc eller nordic thunder eller VLN.
Väger bara 2,5 kilo!


Sen har vi den i plåt för BMW Cup som väger 12 kilo, hyffsad skillnad


Tillsist en bid på bardisken! thumbs up



Det kommer mer!

_________________
Patrik Silverstam
BMWSC 001..:-)
Citera
Hellas
Stockholm
Här sen Nov 2003
Inlägg: 441



Re:

patrik skrev:

Tillsist en bid på bardisken! thumbs up



Ser bra ut, då tar jag en cuba libre E85, (85% rom och 15% cola).

/Pär
Citera
patrik
Karlskoga
Här sen Apr 2004
Inlägg: 154


Trådstartare
Tänkte lägga in lite goa bilder, från igår.

Gillar denna vinkel, grymt go akter!

Hitta en bra bardisk till

_________________
Patrik Silverstam
BMWSC 001..:-)
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5271



Re:

patrik skrev:
Tänkte lägga in lite goa bilder, från igår.
Hitta en bra bardisk till


otroligt innovativt, en bardisk för barhäng, en för den där sista drinken medan man krälar hemmåt

Mycket fin bil!

_________________
Pontus Fyhr
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Ren PORR!!!! Ska bli kul o följa på banorna!!

thumbs up

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
patrik
Karlskoga
Här sen Apr 2004
Inlägg: 154


Trådstartare
Nu fick GTR:en konkurans i verkstaden! En Torshälla GTR! Det är kul med svarv!


_________________
Patrik Silverstam
BMWSC 001..:-)
Citera
patrik
Karlskoga
Här sen Apr 2004
Inlägg: 154


Trådstartare
Skriver en sista kommentar till den bil som förgyllt Krisofers och min tillvaro dom sista två åren. Nu lämnar den Sverige för att välkommnas i en serie som älskar den här typen av bilar, nämnligen BELCAR i Belgien.
Kommer att kräva att få närvara vid minst ett race med fri pilsner och choklad. Till alla dom som har kommit med glada kommentare och tillrop till oss i BapelsinRacing så säger vi tack för oss.
Fortsättning kanske kommer.........


KEEP THE PACE!!!!!

_________________
Patrik Silverstam
BMWSC 001..:-)
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GTR BMW Cup#6#SÅLD!!!!
<<   1, 2, 3   >>
18134 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande