Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Bankörning på Scandinavian Raceway, Anderstorp
<<   1, 2
4194 besök totalt
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
dude skrev:
MatroxMGA skrev:
AndersY skrev:
MatroxMGA skrev:

Synd att ingen är beredd att lägga lite pengar på bankörning.

Med sådana här idiotkommentarer får du nog vara beredd på att folk kommer med argument om varför de inte vill betala närmare en tusenlapp mer än vad startavgiften är till många långloppsserier. Det vimlar ju av folk på rejsa som lägger upp massor av pengar på bankörning, men kanske inte tycker att det är värt pengarna för att vara ensam på Anderstorp.

Jag skulle vilja säga att AndersY verkar ha större problem än vad han citerar :"Ingen är perfekt, själv är jag känslig för drag"
Dig skulle jag inte vilja vara på banträff med, farligt med ett dåligt temprament på bana. >

andersy:s temperament??? du får nog vänta med såna kommentarer tills du träffat honom irl.

sen verkar det som du inte vill sätta ut ditt namn under signaturen , trots ett flertal påtryckningar i olika trådar.
du får gärna svara på detta inlägg thumbs up

Med en sådan kommentar AndersY kom med så utgår jag ifrån att han har problem med att kontrollera sitt temprament, men jag hoppas att jag har fel.
Sen ang. forum reglerna:
Registrera dig helst med hela ditt namn, dvs för- och efternamn.
Då kan du som signatur använda ditt smeknamn eller online-nick om du vill.
om du inte vill registrera dig med ditt namn så måste du i så fall underteckna
alla dina inlägg med ditt för- eller efternamn. (enklast är att skriva in det under "Mina inställningar" så blir det automatiskt sen)

Så vad jag förstår så följder jag alla forums reglerna, signerar varje inlägg med "mvh Philip". Mitt första inlägg var jag inte medveten om detta men så fort det påpekades så skrev jag mitt namn.
Varför inte återgå till trådens ämne? >

Philip Lundh
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003

Hur är arrangemanget? Finns det tex. flaggvakter? Är det typ "open pit lane" eller kommer det finnas körpass?

Man ska inte underskatta mängden administration som behövs på plats för att det ska fungera bra och finns det någon villig att hålla i ett arrangemang så är jag klart positiv till att köra! thumbs up
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Philip har helt rätt angående sin signatur! Den är helt enligt regelverket.

Däremot så tycker jag att vi inte behöver vara så upphetsade utan tar diskussionen på den nivå vi normalt har här. (Den låga men seriösa )

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002

MatroxMGA skrev:
Porsche-Daniel: Vad hittar man bankörning där man betalar så lite som 2000kr och i stort sett får vara ensam på banan, som du uttrycker det???? I så fall vill jag anmäla mig!

Var det inte det du ville anordna?

Ja ja... Detta var ju helt klart inte nåt för mig. Tycker absolut att det är slöseri med pengar att åka en bandag för priset av 3st

Men det är helt fritt om man vill vara själv. Förstår din tanke med att vilja ha lite marginaler. Men Anderstorp är ju SÅÅ stor så det är därför jag ställer mig lite frågande till det här med bara 10- 20 bilar. Personligen så tycker jag att det är lite skoj om man ser lite bilar. Det är ju skoj att köra om (omkörd blir man ju aaaldrig )

Lycka till... thumbs up

Förlåt att vi kapade tråden, men detta är nog något som majoriteten inte är intresserade av pga upplägget och priset.

Täby
Här sen Feb 2003

MatroxMGA skrev:
AndersY skrev:
MatroxMGA skrev:

Synd att ingen är beredd att lägga lite pengar på bankörning.

Med sådana här idiotkommentarer får du nog vara beredd på att folk kommer med argument om varför de inte vill betala närmare en tusenlapp mer än vad startavgiften är till många långloppsserier. Det vimlar ju av folk på rejsa som lägger upp massor av pengar på bankörning, men kanske inte tycker att det är värt pengarna för att vara ensam på Anderstorp.

Jag skulle vilja säga att AndersY har större problem än vad han citerar :"Ingen är perfekt, själv är jag känslig för drag"
Dig skulle jag inte vilja vara på banträff med, farligt med ett dåligt temprament på bana. >

Vadå dåligt temperament, du verkade ju förvånad över att det var så få som var intresserade och att det dessutom blev en diskussion om ämnet på detta diskussionsforum, så jag gav bara en möjlig förklaring. Benämningen idiotkommentar är mer ett faktum än att jag på nåt sätt skulle vara upprörd, eftersom man inte behövt läsa särskilt länge på detta forum för att upptäcka att folk är beredda att "lägga lite pengar på bankörning". Du kan ju förresten försöka hitta nån som gjort mig upprörd... (Motsatsen finns det dock fler av )

Så med uppmaningar som "kom igen nu, killar! Visa att ni har ett genuint intresse och inte bara snack" och ovantående kommentar så kommer du nog även i fortsättningen att få motargument, om nu inte folk tröttnar och slutar läsa inläggen istället.

Vad gäller mitt oscar Wilde-citat så tycker jag mest att det är fyndigt sagt och knappast någont som ens OW menade allvar med.

När det gäller det tredje OT-ämnet så kan jag hålla med om att det är lite av gummiparagraf över forumreglerna. Det är ju ganska många som fått uppmaningar efter att enbart undertecknat med förnamn, trots att det väl mest är ett önskemål med hela namnet, eller?

Vad det gäller huvudämnet så föredrar jag att lägga pengarna på tävling, eller möjligen träning för tävling, så därför är jag inte intresserad av att lägga ut så mycket pengar på en banträff. Men om fler tycker likadant som dig och vill lägga ut 3500:- på att vara ganska ensamma på Anderstorp så är det ju naturligtvis inget fel med det. Ha så kul!

#24, #64, #88
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Nisse Classon skrev:
Sörpan skrev:
"Matrox", du borde nog titta igenom forumreglerna en gång till, särskilt det avsnittet om namn... Annars kommer forum- och tar dig i örat!

Nejdå, vi kommer inte och tar Philip i örat! Däremot så är det önskvärt och framför allt trevligt om man anger sitt hela namn!

Tonen i den här tråden kanske hade varit bättre om alla kunde skriva ut sitt fullständiga namn... Sen att man inte måste skriva ut är en annan sak.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002

MatroxMGA skrev:
Porsche-Daniel: Vad hittar man bankörning där man betalar så lite som 2000kr och i stort sett får vara ensam på banan, som du uttrycker det???? I så fall vill jag anmäla mig!

I Finland hyr du många banor en heldag för under 2000:-. Dom senaste gångerna jag har hyrt Kemora så har det varit 3-4 bilar och jag måste faktiskt säga att det är lite tråkigt när det är så få bilar. Och speciellt när man är uthållig så får man dom sista 3-4 timmarna helt för sig själv på banan.

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

För 900 spänn så får du runt FEM hela bandagar!

och ofta känner man sig ganska ensam hela e.m. på banan....

BMWSC

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Sen ang. antal bilar. Om det är 20 - 30 bilar på en träff på Kinnekulle så är det jättetomt på banan hela e.m. Första två tre passen brukar däremot vara väldigt populära

Det blir lite kö för att komma ut och lite klungor med bilar på banan (och tomt stora delar av varvet) vid sådär en 50 bilar. 80 - 90 bilar som ska köra bana fungerar även det men då får man ställa sig i kön för att komma ut medetsamma när man kört ett pass

opponera er gärna om ni tycker siffrorna blev lite för stora eller små. Nisse du har ju varit ansvarig för oräkneliga träffar på kullen så du vet ju en hel del....

----

Sen är ju banhyrorna minst sagt attans svettiga numera i Sverige

/Magnus Thomé

PS: Philip, hoppas du inte tog illa vid dig. Det blev lite många negativa inlägg på en gång liksom.... men det är nog så att det inte är många här, om ens någon, som är villiga att betala så mycket för en banträff när det faktiskt finns en massa möjligheter för en bråkdel av pengarna. Om det ens ska kosta över 2000 så måste man nog få något extraordinärt för merkostnanden. Och många ser inte att banan är närapå helt tom som något extra utan snarare tvärtom....

Skåne
Här sen Nov 2002

Jag tycker också det blev lite omotiverat hackande på Philip här. Det kan finnas ett antal anledningar till att man
endast vill samla en mindre skara människor till en banträff. Om AndersY med flera sen tycker det är väldigt oekonomiskt,
kan de ju - i likhet med mig, stanna hemma och hålla i sparbössan.

Finns det däremot nio personer till på det här forumet som tycker samma
sak som Philip, så tar de förhoppningsvis kontakt
och saken är biff.

Vad namnfrågan beträffar, så respekterar jag att det kan finnas ett fåtal människor här som vill vara anonyma.

om man sen är Kungen, eller Joakim Posener eller bara allmänt väldigt blyg, spelar väl ingen roll.

forumreglerna är tydliga och såvitt jag förstår är Philip mycket välkommen.

Alltid kul med någon som tar initiativ till att ordna banträffar, även om min ekonomiska smärtgräns
kanske inte klarar just detta arrangemang. thumbs up

/MVH

Täby
Här sen Feb 2003

Jag har väl inte varit någon stor hackare på Philips lovvärda initiativ?
Liksom dig Fredrik så nämnde jag bara kort i förbigående, när jag ändå postade, att det var lite dyrt för mig och kanske många andra. Min anmärkning gällde mer hans stil när ingen hakade på, att säga att ingen här vill lägga ut pengar på banåka och att det mest snackades och inget genuint intresse. Med den stilen tycker jag inte det är konstigt att folk förklarar varför de inte vill åka för de pengarna.

Men att någon tar initiativ till banåka och annat är förstås jättebra - all heder åt det. Speciellt om man ror det ända i hamn också. thumbs up

#24, #64, #88
Citera
joakim_adolfson
Vallentuna
Här sen Mar 2003

Hej Alla,

Vad hände med denna tråd, blir det något åkande Philip eller?
Hur som helst åka på Anderstorp kan ju vara kul.

Hör av dig..

Stockholm
Här sen Jan 2004

Missed that thread before.
Tell us if you go ahead. Depending on the date I would show up if we are 10 or more

Wiklundh
Karlstad
Här sen Nov 2002

Jag skulle gärna köra på Anderstorp till sommaren.

Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Jag skulle också vilja köra! Men min maxgräns är 5-600kr...

Göteborg
Här sen Apr 2004

Är också intresserad, var där och körde en kväll förra året och det var kanon. Privat arrangemang i slutet av säsongen.

Kan hålla med om att det ryms rätt många bilar på Anderstorp, särskilt som de flesta står mer i depån än är ute på banan. I alla fall vi nybörjare. Tror vi var runt 50 den kvällen.

och långa banan är inget krav! Funkar kanon med den korta och det är inte fel att ha lite avåkningszon - typ en halv kilometer till efter konerna. Den korta banan har tillräckligt många kurvor för att man inte ska hinna tröttna på en dag.

Så säg bara till så kommer jag dit. Skulle funka med ett kvälls-arr också.

nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003

också intreserad..men det beror givetvis på datum o pris

Macke
Växjö
Här sen Dec 2003

Samma här.
För min del bestämmer priset mest om jag kan köra eller inte.

Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
är vi ett antal som är intresserade så kan jag kontakta dem igen o kolla datum samt pris.

Philip Lundh
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
tänkte jag kunde kontakta dem på måndag om det visar sig att intresse finns.......hör av er.

Philip Lundh
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Gäller alltså hela banan om intresse finns och det inte blir för dyrt. Alla ni som är intresserade hör av er för att det börjar bli ont om tid.

Philip Lundh
Citera
Inför träffar
Bankörning på Scandinavian Raceway, Anderstorp
<<   1, 2
4194 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande