| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Såg ni top gear igår, GT3:an gick rätt bra med Stig.
|
1565 besök totalt |
|
Det var på BBC world och jag antar att det är "gamla" avsnitt som sänds där, men jag har inte sett det innan. Dom körde GT40, bmw 530 och GT3. GT3:an gick 1.27,2 på blöt bana.... Det var t.ex 1.7 s bättre än en evo8 på torrt. Kanske en dålig jämförelse men den var 3:a på listan totalt och den snabbaste bilen i blött. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Ja det var väl avsiktligt men i vilket fall så har han slutat.
Den nya Stig är vitklädd och lyssnar inte på Cash. Det var nåt annat som jag inte minns nu... Men musik var det i alla fall..
_________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
och det var inte aaaaalls meningen...
Men de sa faktiskt på Top Gear att han var död.
flåt
||||
Ja det är det nog. Minns inte vad det var för bil. Men den var vit.
||||
Någon som har luskat ut vem den förra "Stig" var..? Synd att dom har bytt förresten. Är tiderna fortfarande någorlunda jämförbara då? _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||
Det var väl Perry McCarthy(?), vars främsta merit är att han 1992 körde för det lagom fantastiska F1-stallet Andrea Moda och t.o.m. lyckades DNQ:a bilen en gång (de andra gångerna blev det DNPQ). Fy tusan vilka skitstall det har funnits i F1. Han var väl hyfsat bra resultatmässigt i sin ungdom när han körde brittiska FF i första halvan av 80-talet, men sedan gick det väl mest utför med resultaten, även om klasserna gick uppåt. Så bra nationell klass, men inte riktigt F1-klass. Fredrik - SLC: Körde du mot honom i England? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Slightly OT men... Jag läste för några år sedan en artikel om hangarfartyg. Fartygen är imponerande! De gör +35knop, har eget bankväsende, tidning, TV-kanaler och poliskår. En sak som jag mindes speciellt var att om man satte en Volvo 745 på en ångkatapult och skickade rätt upp i luften skulle den fortsätta uppåt i 4km!
Mvh/Micke _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1565 besök totalt |