Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
2382 besök totalt |
2009-02-XX el. 2009-03-XX Lazzat RS vinterkonbana.
"Lazzat vinterkonbana på Lunda Feb/Mars" Enligt mångas önskan kommer vi i Lazzat att arangera en vinterkonbana på Lunda flygfält i Februari el Mars, datum håller vi tillsvidare flytande då vi vill ha vinterväglag, blir det ingen vinter blir det ingen körning. Målsättningen är att vi kör på en Söndag. Reglerna blir dom vanliga för vår konbana, med några smärre ändringar: Bilarna ska ha vinterdäck, godkända för allmän väg, med eller utan dubb. Det blir 2 klasser, 2 hjulsdrivet och fyrhjulsdrivet. Det som krävs: * Bilen ska vara besiktad, skattad och försäkrad (minst trafik). * Du ska ha B-körkort. * Hjälmkrav (cykelhjälm ej godkänd). * Handskar. * Heltäckande klädsel (ej fleece). * SBF-anknuten FÖRARlicens, man kan även lösa pr-licens. Värt att tänka på är att ni som har SBF licens, måste lösa ut den i god tid och visa upp för oss, PR licens kan lösas för den som inte har SBF licens, men den som har licens, även fast den inte har betalats för 2009 får inte lösa PR licens. Skriv gärna i tråden om det vore intressant att deltaga, och även när ni har er vintersemester, så vi inte bokar när alla är i fjällen. Anmälan kommer senare när tid är bokad, men håll ögona öppna, för det kan ske med kort varsel. _________________ Rikard Gjersvold 070 511 30 73 Styrelseladamot Lazzat MK BMW 325i -92 |
||
Kul initiativ.
![]() om det blir av (hoppas att vädret tillåter) på en söndag som passar mig så kommer jag gärna och svänger lite. ![]() ![]() |
||
Kalas!
![]() om vädret är kallt och det inte saltats allt för mycket kommer jag - med M3:an! Skodd med dubb-befriade Kingstar ![]() om vädret är skräp kommer jag istället i jordfrästjänstepulkan! ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Kul att det finns intresse
![]() Tror jag redan nu att vi maximerar antalet startande till 30 st, jag tror körningarna kommer ta längre tid, eller rättare sagt felkörningarna kommer bli flera. Sen kommer vi köra på taxibanorna på andra sidan vägen, då dubbdäck är inte tillåtet på flygfältet, men det borde väl gå att hitta på nått kul där med. _________________ Rikard Gjersvold 070 511 30 73 Styrelseladamot Lazzat MK BMW 325i -92 |
||
Re:
Det var ju synd. Den 24/5 är istället inbokat! Det blir först gången för mig. Det skall bli skitkul. Sannolikt kommer jag åka på både R-däck och Gat-däck. ![]() Vilka fler datum blir det under 2009? _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
2382 besök totalt |