Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1783 besök totalt |
SA kör Fiat 500 Abarth essesse i supertestet.
Nå vad gick den runt på, gissa? En helt orginal Fiat 500 Abarth essesse, 180hk på 1259kg. Den hade corsa gatdäck, ur minnet var det inte r-däck. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
|
||||
Re:
Du menar att den ska vara snabbare än din kärra alltså! ![]() ![]() |
||||
Med all ringen kunskap här hade jag förväntat mig en gissning ett par sekunder + eller minus ifrån tiden. Ni är för långt ifrån, kom igen nu. Kan ingen sätta den. Hur fort går skrället
![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Är nog bra att klargöra att det alltså var en Grande Punto Abarth Esseesse (på Pirelli P Zero Nero) de körde och inte en 500, alltså en sån här:
![]() Som gissningsunderlag (alla bilar på gatdäck): Honda Civic Type-R = 8.47 Mini Cooper S JCW = 8.55 Opel Corsa OPC = 8.54 VW Golf IV GTI 180 hk = 8.54 VW Golf V GTI DSG = 8.53 Så angående tidsgissningarna hittills, är det BTG ni menar...? ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Re:
Min gissning MÅSTE ju vara nära med andra ord ![]() ![]() |
||||
_________________ Anders Jonsson, 77,3 Km från NS Åk: BMW 2500, 2800, 3,0S, 3,0Si mfl "Bei BMW Automobilen ist der Fahrer nicht Zuladung, sondern integrierter Bestandteil" |
||||
Re:
Jag tycker den borde matcha en Golf IV GTI (180hk) med tanke på att den är tyngre. Dock har jag alltid tyckt den tiden var lite väl snabb....men okej då jag får väl lägga in en andra gissning på 9.06 ![]() |
||||
Re:
Då kanske du kan skriva ut den.... ![]() |
||||
Re:
Förmodligen 9.09 ![]() Undrar just vad en 500 Abarth Asetto Corse kan vara god för. ~1000 kg 200 hk. ![]() _________________ Jörgen Eriksson |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1783 besök totalt |