| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ang Biltema intrument
|
9120 besök totalt |
|
Re:
Men inte till lika bra pris misstänker jag, de biltema instrument jag fick tag på har en försumbar felvisning jämnfört med annat dytrare instrument men som nämnts tidigare så är de lite känsliga för variationer i matningsspänningen men det löser man för en billig penning _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
|
Jag ska köpa mig tre instrument i 52mm storlek till bygget.
* oljetemp * oljetryck * Laddtryck Jag har kikat på diverse instrument och de flesta funkar säkert bra, men många ser rätt plastiga ut (okej jag är väl lite fåfäng då ) så vad ska man välja?
om pengar inte spelar någon roll hade jag nog köpt Autometer Pro Comp Ultra Lite. De tycker jag är riktigt snygga och ska stämma väldigt bra. ![]() ![]()
Pris: oljetemp = 760kr oljetryck = 980kr Laddtryck = 880kr Totalt 2620kr känns lite dyyyyyyrt Hittade dock för 2020kr på ett billigare ställe än det första jag kikade på.
Autoguage Clear Crystal verkar se rätt ok ut, lite bling kanske
http://www.youtube.com/watch?v=N0lm_ oljetemp = 395kr oljetryck = 395kr Laddtryck = 395kr Totalt 1185kr fast det finns paketpris på 897kr
De där VDo nån tipsade om kostar lika mycket eller mer än Autometer, och så ser de ut som biltemas 150kr mätare
Hittade några andra som heter Swoosh, kostar 349kr st, ser dock rätt B ut..
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||||
|
Jag kör med biltema mätare i min evo...
och den ända som har strulat är oljetrycksgivaren som jag har varit tvungen att byta. Jag gillar biltemas rena skala, lätt att läsa av... http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=124829 _________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
||||||
|
Re:
Hmm, det lutar nog åt sådana för min del också.
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||||
|
Re: Ang Biltema intrument
Var det någon som testat varvräknaren? _________________ Carl Wrangel MK Indy Familjekombi Mondeo Golf 1,6 FSI |
||||||
|
Japp jag har den i min bmw funkar bra. Vill man flytta shiftlighten får man förlänga kabeln. Sen sitter det en lins på shiftlighten som gör att den inte syns i solljus så den bör man plocka bort då funkar det bättre
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
|
Låter bra. Tack för infon. _________________ Carl Wrangel MK Indy Familjekombi Mondeo Golf 1,6 FSI |
||||||
|
Re:
I vilka audi 100? Farsans 2.3 -93 har varken oljetryck eller temp vad jag kan åminna mig. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
|
Re:
Gamla ( I C4-karossen sitter det också instrument men dessa är integrerade visare fastlödda på moderkortet. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||||
|
_________________ Peter Strandberg Alfa Kombi |
||||||
|
Re:
Nu verkar det bara vara lite olika tavlor på superbudgetmodellerna. Äh, det är bara Biltema som tycker att de bättre mätarna ligger i annan kategori (styling)... De digitala mätarna skulle man ju spel på, de blinkar ju fram volt var 10minut och håller det i 50 sek, vaffödåför
Gissa när man behöver det riktiga värdet... |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Ang Biltema intrument
|
9120 besök totalt |