Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1767 besök totalt |
Favoritbil
Vilken är er favorit på sommar resp. bana? Bana: Jag skulle nog vidarutveckla den jag har även om det fanns utrymme att köpa en dyrare bil. Sommar: Jag har varit svag för Maserati och då biturbo modellen så jag skulle välja en Shamal med 306hkr fast jag inte gillar turbo. Jag gillar alla med utlagda skärmar typ M3 E30, BMW 850, shamal, Delta integral, ford nånting med flera. _________________ bmw bmwsson |
||||
Det här får jag nog skit för, men som vanlig så bryr jag mig inte...
![]() Bana: Porsche 917 (tänk om man en dag fick testa en sån). I en verkligare värld är en välbyggd Seven ett svårslaget nöje att köra (faktiskt roligare än Radical). En välbyggd Porsche 911 också. Sommar: Porsche 356 Speedster (replika är väl enda man har råd med) men efter en förnuftig kamp (om man hade pengarna) en lite småhottad Boxster eller med mer normal knegarekonomi en Volvo C70-cabbe som är en ytterst trevlig bil att köra, även på kurviga vägar (har testat ordentligt...). |
||||
Hmmm, svår tanke för en som sitter i valet och kvalet i verkligheten...
Bana: Dröm: Porsche 996 GT3 ![]() Möjlighet: Min gamla Golf GTI ![]() Jag sitter mitt i mellan dröm och möjlighet... ![]() Sommar: Dröm: Porsche Boxter S ![]() Möjlighet: Porsche 968 ![]() _________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
||||
För en som bara kan drömma, så blir det några fina bilar som kan användas både på bana och gata:
-Detomaso Pantera -Ford GT40 (inte den nya) -Ferrari F40 ....jag vet att det inte är några realistiska val men det är mina favoritbilar för det. Något mer realistiska någon gång i livet vore: M3 E30, M3 E36 eller Seven-replica. _________________ /David Söderblom |
||||
Detta tänkte jag på för ett par veckor sen fast med begränsningen ekonomi. Nu när jag har skaffat en ny leksak skulle det se ut nånting såhär:
Bana: Min 944 (jag bara måste köra bana med den) och då helst lite modifierad... Sommar: Min gamla BMW 2500A -73 (fast med AC). Helt underbar bil att lufta på kurviga vägar t.o.m. i laglig fart. om man fick välja utan begränsning blir det mycket, mycket svårare.... _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
På Bana: Porsche GT3RS. På senare tid så har jag även övervägt Ferrari 360c Stradale, men klurar samtidigt på om en Ferrari tål och plågas varv efter varv på ringen..
Sommar: Mercedes SL55 AMG. En mycket potent vardags/glidar bil. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Vete sjutton om inte CLK GTR Roadster är snäppet dyrare. Själv skulle jag gärna köra 996 GT3RS på bana och glida omkring i en SL55AMG på sommaren... _________________ Jens Höstbo |
||||
Bra vintertåd Esa!
Ja, vad som är dröm/önskemål vs värklighet får väl sommaren alternativt framtiden utvisa. 1. GT3RS (finns ju även billigare alterativ.. ![]() 2. SL 55 (kan funka med en SLK, 60-70tals BMW coupé el typ 2500) _________________ Stefan Larsson |
||||
Jag ska både drömma och komma till sans...
Bandrömmbil (just nu iaf): Porsche Carrera GT Sommarglidarbil har jag ju en Jänkecab som får duga att bli sjösjuk i Buick Electra 1966 med ca. 5000 mil på mätaren ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
Kan väl bara hålla med. GT3RS på bana och SL55 som sommarbil. Tyvärr kan man inte få SL55:an med krok till biltrailern. (jag vet en som ville ha det)
En annan kombination jag anser ganska optimal är en Lotus Exige till bana och en CL65AMG som dragbil. För i en Exige åker man helst inte till ringen i. Men tänkt då att sitta i en CL65:a på 2.3ton och 612hk 1000nm med 750kg på släpet. Det lär väl knappast märkas. ![]() |
||||
Jag äger faktsikt redan min drömbil... ja jag vet! det ÄR en saab men jag har alltid velat ha en 900 Aero och nu har jag en
![]() Varför? Jo för att jag tycker att den är så snygg. Men skulle jag har en speciell banbil skulle jag ha en seven. _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1767 besök totalt |